SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język rosyjski w przedsiębiorstwie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język rosyjski w przedsiębiorstwie
Kod przedmiotu 04.1-WH-KBRP-JRWP-Ć-S14_genY8Z2U
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia rosyjska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski i rosyjski
Sylabus opracował
  • dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowego słownictwa i konstrukcji gramatycznych odzwierciedlających różnorodne aspekty działalności przedsiębiorstwa w RP i FR. Przybliżenie mentalności rosyjskiego partnera biznesowego.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Tematyka zajęć dotyczy nieskomplikowanych sytuacji komunikacyjnych, takich jak: formy etykiety służbowej: zawieranie znajomości, oficjalne formy zwracania się do partnera biznesowego, rozmowa telefoniczna; dzień pracy - rozkład zajęć; wyniki działalności przedsiębiorstwa; opis produkcji firmy; podróż służbowa; formy spędzanie czasu wolnego przez przedsiębiorców rosyjskich.

Metody kształcenia

Praca z książką (z podręcznikiem, praca z oryginalnym tekstem publicystycznym z prasy rosyjskiej – indywidualna i w zespole), pogadanka, metoda sytuacyjna, metody ćwiczebne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę na podstawie pozytywnej oceny z kontroli bieżącej.

 

Literatura podstawowa

  1. L. Fast, M. Zwolińska, Biznesmeni mówią po rosyjsku dla początkujących, Warszawa 2010.
  2. I. Kabyszewa, K. Kusal, Rosyjski język biznesu w 30 dni, cz. 1-2, Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca

  1. G. Ziętala, Interkulturowa komunikacja ustna w polsko-rosyjskiej firmie, Rzeszów 2006.
  2. L. Jochym-Kuszlikowa, J. Kossakowska, Słownik rosyjsko-polski. Biznes i gospodarka, Warszawa 2009.
  3. А.М. Кузин, Культура делового общения, Москва 2002.
  4. Z. Kuca, Rosyjski w biznesie, Warszawa 2007.

Uwagi

Język nauczania: rosyjski i polski.


Zmodyfikowane przez dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-05-2021 20:53)