Doskonalenie sprawności językowych w oparciu o teksty i ćwiczenia związane z tematyką programową zajęć.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Bloki tematyczne do wyboru:
Rosjanie przez pryzmat historii.
Symbolika kolorów.
Specyfika mieszkań komunalnych.
Tradycje i obyczaje.
Subkultury młodzieżowe.
Psychologiczne, biologiczne i socjologiczne różnice między kobietami i mężczyznami.
Sławni Amerykanie o słowiańskich korzeniach.
Metody kształcenia
Praca z tekstem, dyskusja
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie z oceną na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz pozytywnych ocen z prac domowych i kontrolnych.
Literatura podstawowa
И.В. Одинцова, Он и она. Пособие по развитию навыков чтения и устной речи, Москва 2001.
А.В. Сергеева, Русские стереотипы: поведения, традиции, ментальность, Москва 2007.
Н.М. Курмаева и др., История России от нашествия Золотой Орды до правления Ивана II, Москва 2003.
И.П. Лысакова и др., Корректировочный курс русского языка для детей-инофонов. Лексические особенности русской картины мира. Мы говорим по-русски (2). Учебное пособие, Санкт-Петербург 2008.
Ю.Ф. Кумбашева, Человек в современном мире. Учебное пособие по разговорной практике, Москва 2006.
А. Родимкина и др., Россия сегодня. Teksty i ćwiczenia do nauki języka rosyjskiego na poziomie średnio zaawansowanym, Warszawa 2003.
К. Алликметс, А. Стренгель-Кямпер, Одна жизнь – две культуры, Санкт-Петербург 2011.
Literatura uzupełniająca
Wielki słownik frazeologiczny polsko-rosyjski rosyjsko-polski, red. J. Lukszyn, Warszawa 1998.
Uwagi
Przedmiot prowadzony w języku rosyjskim i polskim.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 17-05-2021 18:40)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.