zaznajomienie studentów z organizacją pracy, obiegiem informacji, strukturą organizacyjną przedsiębiorstwa, biura, instytucji;
zapoznanie studentów z realiami w zakładzie pracy, warunkami pracy, itp.;
pobudzanie zainteresowania studentów pracą zawodową w biurach tłumaczeń, instytucjach/ przedsiębiorstwach utrzymujących kontakty z krajami rosyjskojęzycznymi, firmach spedycyjnych, turystycznych, biurach podróży, mediach, służbach celnych, itp.;
nabycie umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce oraz poznanie warunków panujących na rynku pracy;
konfrontacja zdobytej wiedzy z praktyczną działalnością zawodową;
zaznajomienie z podstawowymi przepisami dyscypliny pracy;
obserwacja postępu cywilizacyjnego (technicznego) w zakładach pracy;
zaznajomienie ze wszelkimi czynnikami natury ekonomicznej i socjologicznej, które mają wpływ na przebieg pracy i kariery zawodowej,
poszerzanie wiedzy i umiejętności językowych, tłumaczeniowych, komunikacyjnych i społecznych.
Wymagania wstępne
Odbycie spotkania szkoleniowego oraz dopełnienie formalności zgodnie z Regulaminem praktyk oraz Procedurą odbycia praktyk (akceptacja miejsca odbywania praktyk, wypełnienie i dostarczenie dokumentacji: Porozumienie o organizacji zawodowych praktyk studenckich, Skierowanie na praktyki, Umowa powierzenia danych osobowych do przetwarzania).
Zakres tematyczny
Zakres tematyczny przedmiotu:
tłumaczenia ustne i pisemne, odbieranie telefonów, umawianie spotkań, przygotowywanie podróży w celach służbowych (umawianie spotkań, zamawianie lotów, samochodów, hoteli, ubezpieczenia, sporządzanie planu pobytu itp.), pomoc w przygotowaniu prezentacji;
analiza ofert w języku rosyjskim, wsparcie w dziale zakupów/sprzedaży, współpracy z zagranicą, biurach podróży itp;
przygotowanie dokumentów w języku rosyjskim;
wsparcie w organizacji pobytu obcokrajowców;
przygotowywanie korespondencji w języku rosyjskim;
zbieranie, analiza i organizacja informacji w języku rosyjskim;
wsparcie w komunikacji z partnerami rosyjskojęzycznymi.
Metody kształcenia
Zgodnie z wytycznymi Ramowego programu praktyki i wskazówkami opiekuna praktyki z ramienia zakładu pracy, np. praca w grupach, praca z tekstem (zespołowa i indywidualna), współpraca z odbiorcą, klientem, partnerem rosyjskojęzycznym, praca kreatywna etc.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Dostarczenie kompletnej dokumentacji, zawierającej pozytywną ocenę i opisową opinię, wystawioną przez opiekuna praktyk z ramienia instytucji przyjmującej.
Literatura podstawowa
Zgodnie z wytycznymi opiekuna praktyki z ramienia zakładu pracy.
Literatura uzupełniająca
Zgodnie z wytycznymi opiekuna praktyki z ramienia zakładu pracy.
Uwagi
1. Okres i czas trwania praktyk:
II rok (po IV semestrze, okres wakacyjny);
90 godzin dla studentów stacjonarnych;
maksymalnie 4 tygodnie (zachowana ciągłość; maksymalnie 8 godzin dziennie).
2. Miejsce praktyk:
Studenci odbywają praktyki w przedsiębiorstwie/ instytucji publicznej w miejscu zaproponowanym przez studenta i zaakceptowanym przez koordynatora praktyk.
W związku z charakterystyką specjalności, proponuje się w ramach praktyk zaangażowanie studentów w działania w instytucjach wskazanych w Ramowym programie praktyk
3. Warunki pracy:
W czasie odbywania praktyk student podlega obowiązującym w instytucji zasadom, przepisom BHP i dyscyplinie pracy. Uczelnia nie opłaca praktyk.
4. Dokumentacja obowiązująca studenta został:
Skierowanie na odbycie praktyk;
Porozumienie o organizacji praktyki (na podstawie skierowania uczelni, podpisane przez obie strony porozumienia jeszcze przed rozpoczęciem praktyki);
Zaświadczenie o odbytej praktyce zawodowej (w tym opinia i ocena wystawiona w miejscu obowiązywania praktyki);
Dziennik praktyk.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 10-05-2021 17:00)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.