SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka angielskiego I |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FAD-PNJA1-N16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 14 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - Czytanie i pisanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - Słuchanie i mówienie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - Sprawności zintegrowane - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie poziomu językowego C2 opisanego wg ESOKJ, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.
Znajomość języka angielskiego na poziomie C1 wg ESOKJ.
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje obszary tematyczne dotyczące akademickiego i profesjonalnego języka angielskiego, a także ogólnego języka angielskiego. Szczególna uwaga poświęcona jest na obiektywne, wyizolowane oraz analityczne użycie języka. Semestr 1 poświecony jest na konsolidacje wiadomości z zakresu struktur gramatycznych oraz ich rozszerzenie w aspekcie leksykalnym, w tym o elementy meta języka ( z obszaru literatury, tłumaczenia, językoznawstwa, nauczania języka).
Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Treści nauczania i ocena obejmują 3 sprawności w obrębie zintegrowanego podejścia do nauczania języka: komunikacja pisemna (czytanie ze zrozumieniem i wypowiedź pisemna), komunikacja ustna (słuchanie ze zrozumieniem i mówienie) oraz sprawności zintegrowane.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę.
Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowy dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie końcowej (wymagane jest 80% obecności na zajęciach). Ocena końcowa stanowi średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu. Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o wykonywanie różnorodnych zadań (w tym testów) przewidzianych przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania student w zajęcia. Ocena końcowa będzie oparta na średniej sumarycznej ocen uzyskanych z poszczególnych komponentów/przedmiotów wchodzących w skład bloku zajęć PNJA. Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym. Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania egzaminu z PNJA:
% |
Ocena |
0% - 59,99% |
ndst (2.0) |
60% - 67,99% |
dost (3.0) |
68% - 74,99% |
dst+ (3.5) |
75% - 81.99% |
db (4.0) |
82% - 87,99% |
db+ (4.5) |
88% - 100% |
bdb (5.0) |
Słowniki -
Gramatyka-
Wybrane pozycje do samodzielnej pracy (wraz z kluczem odpowiedzi) -
www.bbc.co.uk www.cnn.com www.ted.com
Tak długo, jak obowiązują przepisy awaryjne dotyczące koronawirusa, kurs może obejmować lekcje z wykorzystaniem metod e-learningu na odległość.
Zmodyfikowane przez mgr Peter Preston (ostatnia modyfikacja: 01-05-2021 16:34)