SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka języka angielskiego I |
Kod przedmiotu | 05.1-WH-FAD-DJA1-Ć-15_genHPXBW |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i koncepcjami autonomii ucznia.
Rozwijanie rozumienia znaczenia refleksyjnego uczenia się w klasie językowej.
Zapoznanie z możliwościami rozwijanie u ucznia L2 mechanizmów samokontroli.
Kształtowanie umiejętności wdrażania założeń teoretycznych do klasy językowej autonomicznego ucznia.
Konstruktywizm.
Koncepcje teoretyków reformy edukacyjnej.
Świadomość językowa.
Ocenianie formatywne.
Kompetencja strategiczna.
Wykład problemowy, burza mózgów, dyskusja, metoda przypadków
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z przedmiotu składają się wyniki uzyskane z indywidualnych, jak też grupowych prezentacji ustnych i kolokwium zaliczeniowego (80%) oraz aktywny udział w dyskusjach (20%).
1. Benson, P. 2001. Teaching and researching autonomy in language learning. Harlow, Essex: Pearson Education.
2. Brown, H. D. 2006. Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Longman.
3. Cohen, A. D. 1998. Strategies in learning and using a second language. London: Longman.
4. Oxford, R. 2011. Teaching and Researching Language Learning Strategies. Harlow, Essex: Pearson Education.
5. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
1. Williams, M., Burden, R. 1997. Psychology for language teachers. Cambridge: CUP.
2. Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: „Impuls”.
3. Pawlak, M. 2009. Grammar learning strategies and language attainment: Seeking a relationship. Research in Language, 7, 43-60.
4. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 11:03)