SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Project Management in ICT and CCI |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-P-PMaIC-S19 |
Wydział | Wydział Nauk Prawnych i Ekonomicznych |
Kierunek | WEiZ - oferta ERASMUS |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Projekt | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Student is familiar with project management models used in Information and Communication Technologies -oriented companies and Creative and Cultural Institutions /business.
none
The role of management and business models system in specific ICT/CCI ecosystems, classification of management models, typical functionalities of ERP systems, selection of a model for a specific enterprise. The execution of typical business processes in areas such as culture, design/production, media, and computer science and technology. Introduction to Software Engineering, Agile and SCRUM models, RUP, PRINCE
Exercises: case study, multimedia presentation, project method, group work
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Credit of project refers to preparation of the "white paper" (business plan) related to different ICT/CCI business areas. Moreover, student should prepare written work with the presentation of her/his choices and tools chosen for performed activities. Student can get maximal 5 points for the above-mentioned works. The criteria for a grade: 0-5.0 points „2.0”, 5.1-6.0 points „3.0”, 6.1-7.0 points „3.5”, 7.1-8.0 points „4.0”, 8.1-9.0 points „4.5”, 9.1-10.0 points „5.0”.
1. Larman, C., Agile and Iterative Development: A Manager’s Guide, Addison Wesley 2004.
2. Kroll, P., Kruchten, P., The Rational Unified Process Made Easy: A Practitioner’s Guide to the RUP. Boston, Addison Wesley 2003.
3. Afuah, A. Business models: A strategic management approach. New York: Irwin/McGraw Hill 2004.
4. Stankiewicz J., Binek Z., Kotylak S., Przemysł Kreatywny, ekonomia na styku kultury i biznesu, Zielona Góra 2013
1. Combe C., Introduction to e-business, management and strategy, Amsterdam - Boston - Heidelberg - Londyn - Nowy Jork - Oxford – Paryż, 2006.
2. Hallam, J., The Social Media Manifesto, Palgrave Macmillan, London, 2012
Students work with case-study examples and also extensively use web-based resources.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 20-05-2021 19:11)