SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praca dyplomowa magisterska - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praca dyplomowa magisterska
Kod przedmiotu 02.1-WI-ArchD-PDM-S21
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Architektura
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera architekta
Semestr rozpoczęcia semestr letni 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 12
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Projekt 0 0 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Samodzielne wykonanie przez studenta, pod opieką promotora, pracy dyplomowej magisterskiej, zgodnie z zatwierdzonym tematem i terminem zakończenia pracy oraz przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Wymagania wstępne

Formalne: Pisemne potwierdzenie gotowości realizacji pracy dyplomowej na zatwierdzony temat, pod kierunkiem wskazanego promotora tej pracy.

Nieformalne: Zaawansowana wiedza z zakresu procesu projektowania architektonicznego i urbanistycznego

Zakres tematyczny

Praca dyplomowa jest zintegrowana z Seminarium promotorskim i Warsztatem dyplomowym. Jest to zaawansowana ilustracja procesu projektowego w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą podczas studiowania.

Tematyka prac dyplomowych różni się w zależności od wyboru dyplomanta i specjalizacji Promotora.

Student przedstawia promotorowi, do oceny i przyjęcia, magisterską pracę dyplomową, wykonaną zgodnie z zasadami realizacji dyplomu na studiach II stopnia kierunku Architektura oraz potwierdza przygotowanie do egzaminu dyplomowego w celu uruchomienia dalszych procedur dyplomowania.

W ramach kursu studenci pogłębiają szczegółową problematykę dotyczącą zakresu złożonych problemów projektowych podjętej tematyki dyplomowej. Wykonują zadania inżynierskie z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz umieją dokonać krytycznej analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania w skomplikowanym, interdyscyplinarnym kontekście;

zaprojektować złożony obiekt architektoniczny lub zespół urbanistyczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z przyjętym programem, uwzględniając aspekty pozatechniczne i integrując interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów;

przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego;

efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania skomplikowanych problemów projektowych;

formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich skomplikowanych uwarunkowań, a także innych aspektów działalności architekta; przekazania opinii w sposób powszechnie zrozumiały;

Osiągnięcie wymaganych efektów uczenia się w kategorii wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w grupie zajęć E sprawdza się przez ocenę wiedzy nabytej podczas seminariów w zakresie metodologii pracy naukowej i umiejętności jej praktycznego zastosowania w projektowaniu, a także ocenę pracy analityczno-opisowej i projektowo-graficznej pracy dyplomowej, w zakresie poziomu kreatywności naukowej, projektowej i estetycznej studenta oraz uzyskanych przez niego wartości rozwiązań architektonicznych i umiejętności ich publicznej prezentacji i obrony.

Zestawienie źródłowych pozycji bibliograficznych zgodne z zakresem tematycznym pracy dyplomowej. Poszerzanie wiedzę z zakresu przedmiotów o treściach ogólnych i kierunkowych również poza polskim obszarem językowym, dotyczących kształtowania się społeczno-kulturowego środowiska człowieka z uwzględnieniem relacji zachodzących między ludźmi a zmieniającą się przestrzenią architektoniczną i urbanistyczną w zakresie technologicznotechnicznym, przyrodniczym, społecznym i kulturowym, w tym również w zakresie kultury fizycznej, ma zaawansowaną wiedzę w zakresie twórczego rozwiązywania problemów estetyczno-krajobrazowych, funkcjonalno-użytkowych, konstrukcyjno-budowlanych i instalacyjno-technologicznych, zapewniających także osobom niepełnosprawnym, komfort i bezpieczeństwo użytkowania, obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych zarówno współczesnych, jak i historycznych, 

Ugruntowanie wiedzy dotyczącej warsztatu badawczo-projektowego, metody analizy i syntezy danych z zakresu architektury, ochrony zabytków i zagospodarowania przestrzennego, zasady ich oceny i prawidłowego interpretowania w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i konserwatorskim oraz w planowaniu przestrzennym krajowym, regionalnym i miejscowym, wykazuje się w zakresie dyplomowania, 

Pogłębianie wiedzy niezbędnej do podjęcia zatrudnienia w pracowniach projektowych architektonicznych i urbanistycznych, w jednostkach administracji samorządowej i państwowej, w instytutach naukowo-badawczych i w ośrodkach rozwojowo-badawczych oraz w zawodowych jednostkach doradczych, a także do podjęcia studiów trzeciego stopnia.

Metody kształcenia

metody podające: Korekty promotorskie

metody poszukujące: Kształcenie wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w zakresie autorskiego poszukiwania rozwiązań architektonicznych pod merytoryczną opieką promotora pracy dyplomowej

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Student przedstawia promotorowi, do oceny i przyjęcia, magisterską pracę dyplomową, wykonaną zgodnie z zasadami realizacji dyplomu na studiach II stopnia kierunku architektura oraz potwierdza przygotowanie do egzaminu dyplomowego w celu uruchomienia dalszych procedur dyplomowania.

Literatura podstawowa

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Sala wykładowa i seminaryjna z możliwością zaciemnienia powinna być wyposażona w sprzęt audiowizualny (rzutnik multimedialny wraz z ekranem do prezentacji), tablice do pisania i prezentowania plansz projektowych.


Zmodyfikowane przez mgr inż. arch. Wiktor Bosowski (ostatnia modyfikacja: 21-09-2021 17:05)