SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projektowanie architektoniczno-budowlane I - projekt budowlany domku jednorodzinnego (rysunek techniczny) |
Kod przedmiotu | 02.1-WI-ArchP-PABI-PBDJ(RT) |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Projekt | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest zapoznanie studenta z zasadami projektowania architektoniczno-budowlanego i tworzenia projektu budowlanego
2. Celem w zakresie umiejętności jest nauczenie studenta opracowywania projektów architektoniczno-budowlanych łączących rozwiązania funkcjonalne, konstrukcyjne, estetyczne i ekonomiczne a także koordyncję międzybranżową w tworzeniu dokumentacji projektowej. Szczególną uwagę zwraca się na zasady kształtowania budynków jednorodzinnych w aspekcie zrównoważonego rozwoju.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest przygotowanie studenta do zaprezentowania przed zespołem rozwiązania projektowego i obrony przyjętych rozwiązań.
FORMALNE: zaliczenie przedmiotów: Podstawy projektowania architektonicznego I (projekt główny), Podstawy projektowania architektonicznego II (projekt główny)
NIEFORMALNE: podstawowa wiedza dotycząca projektowania architektoniczno-budowlanego i kompozycji architektonicznej w odniesieniu do skali człowieka. Zaliczenie przedmiotów: Architektura krajobrazu i terenów zieleni z elementami dendrologii, Budownictwo ogólne I, Budownictwo ogólne II, Konstrukcje budowlane I. Umiejętność obsługi komputera oraz oprogramowania wspomagającego projektowanie architektoniczne (Graphisoft ARCHICAD, Autodesk REVIT )
Przedmiot zintegrowany z problematyką i zakresem przedmiotów: Projektowanie architektury mieszkaniowej I - jednorodzinnej (projekt główny), Projektowanie architektoniczno-budowlane I - projekt budowlany domku jednorodzinnego (rysunek techniczny), Projektowanie architektoniczno-budowlane I - projekt budowlany domku jednorodzinnego (wspomaganie komputerowe).
W części teoretycznej prowadzący objaśnia sposób realizacji projektów, zakres normalizacji prawnej oraz parametryzacji elementów budynków mieszkalnych, pokazuje przykłady dokumentacji projektowej oraz zrealizowanych domów jednorodzinnych. Prowadzący omawia metody opracowania projektu budowlanego i wykonawczego; zastosowania rozwiązań technicznych w skali architektonicznej; sposoby prezentacji i opracowania projektu architektonicznego.
Studenci indywidualnie opracowują własne projekty. Podstawa zajęć to korekty indywidualne i grupowe. Studenci przedstawiają rozwiązania oraz materiały pośrednie gromadzone w trakcie pracy. Korekty dają możliwość wykazania błędów, kierunków poszukiwań lepszych rozwiązań.
Zakres opracowania projektu końcowego: Projekt powinien zawierać część opisową i rysunkową - projekt zagospodarowania działki lub terenu - skala 1:500; rzuty wszystkich kondygnacji, dwa przekroje, elewacje - skala 1:100 (lub 1:50),
Opracowanie końcowe wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U.2012.462, - ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz innych norm przynależnych.
metody podające – przekaz konwencjonalny, problemowy, konwersatoryjny, informacyjny
metody poszukujące - zajęcia projektowe i zajęcia laboratoryjne - kształcenie interdyscyplinarne, kształcenie postawy twórczej, poszukiwanie idei projektowych i nowych form, dyskusja, praca indywidualna i w grupach realizowane wg szczegółowego harmonogramu zajęć
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Złożenie do oceny kompletnych opracowań cząstkowych i końcowego opracowania projektowego, składającego się z części rysunkowej i opisowej, sporządzonego zgodnie z wytycznymi prowadzącego.
Student zdobywa zaliczenie na podstawie zdanego kolokwium oraz obecności na zajęciach projektowych i laboratorium.
-
Zmodyfikowane przez dr inż. arch. Alicja Maciejko (ostatnia modyfikacja: 24-09-2021 08:12)