SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu: Nauka i kontrola ruchu |
Kod przedmiotu | 12.6-WL-FIZJO-KRN |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Fizjoterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom wiedzy i umiejętności projektowania, programowania i planowania zajęć ruchowych w ramach profilaktyki zdrowotnej, kinezyterapii zespołowej osób niepełnosprawnych i o specjalnych potrzebach. Opanowanie umiejętności pisania konspektu zajęć w grupach w zależności od potrzeb indywidualnych i problemów zdrowotnych pacjenta.
Wiedza z zakresu treści przedmiotu: Nauka i kontrola ruchu ( I semestr). Podstawowa sprawność fizyczna
5-7. Prowadzenie zajęć ruchowych w oparciu o opracowany konspekt zajęć ruchowych:
Wykład konwersatoryjny, pokaz, metoda poglądowa, metoda analityczna, metoda syntetyczna, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział studentów w zajęciach, opracowanie i przeprowadzenie projektu zajęć ruchowych (konspekt, scenariusz zajęć) - ocenie podlega poprawny opis i dobór ćwiczeń, kompozycji konspektu oraz sposób poprowadzenia w czasie zajęć) oraz zaliczenie sprawdzianu w formie testu z pytaniami zamkniętymi i otwartymi, przeliczanych na oceny wg skali: 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2,0. Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Dopuszcza się 30% nieobecności (usprawiedliwionych), które Student powinien uzupełnić w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia (max na dwa tygodnie przed końcem zajęć). Usprawiedliwioną nieobecność Student/-ka zobowiązani są odpracować w formie odpowiedzi ustnej lub pisemnej (wg wskazań osoby prowadzącej). Pozostałe warunki, nie wymienione w punkcie rozstrzygane są zgodnie z Regulaminem Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
1. Bahrynowska-Fic J., Właściwości ćwiczeń fizycznych oraz sport inwalidzki, PZWL, Warszawa 2000, wyd. 2; rozdz.: 7, 9, 10.
2. Bronikowski M. Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań, 2012
4. Nowotny J. Ćwiczenia korekcyjne w systemie stacyjnym. Wyd. AWF, Katowice 2001
5. Winczewski P. Zabawy i gry ruchowe aktywizujące mięśnie tułowia: scenariusze zajęć dla nauczycieli wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej, Wyd. Difin, Warszawa 2016.
1. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
2. Fizjoterapia Polska, Medycyna Sportowa
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 11-12-2021 20:58)