SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Ekonomia i system ochrony zdrowia oraz zarządzanie i marketing - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Ekonomia i system ochrony zdrowia oraz zarządzanie i marketing
Kod przedmiotu 14.3-WL-FIZJO-EZM
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Fizjoterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Piotr Kułyk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedmiot ma za zadanie wprowadzić studentów do problematyki ekonomii, systemu ochrony zdrowia, a także zarządzania i marketingu. Studenci zaznajamiają się m.in. z głównymi nurtami ekonomii, teorią wyboru konsumenta, systemem ochrony zdrowia oraz zarządzaniem przedsiębiorstwem i zastosowaniem zasad marketingu. Ponadto studenci nabędą umiejętności w zakresie komunikowania się z grupą.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do ekonomii. Główne nurty ekonomii. Teoria wyboru konsumenta. Niedoskonałości rynku i rola państwa w gospodarce. Finanse publiczne. Polityka fiskalna. Rynek pracy. Wzrost gospodarczy. Globalizacja procesów gospodarczych. Wprowadzenie do systemu ochrony zdrowia. Funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia. Organizacja systemów ochrony zdrowia. Przyszłość systemu ochrony zdrowia. Zarządzanie w ochronie zdrowia. Wprowadzenie do zarządzania i marketingu. Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Funkcje zarządzania. Szkoły zarządzania. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa. Zarządzanie zmianą i kryzysem. Decyzje strategiczne dotyczące instrumentów marketingu mix. Zarządzanie komunikacją marketingową.

Metody kształcenia

pokaz slajdów, wykład konwencjonalny, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład: na ocenę składać się będzie zaliczenie pisemne, obejmujące materiał z wykładów, a także zaangażowanie w dyskusji. Zaliczenie pisemne będzie w formie pytań otwartych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 60% punktów z kolokwium zaliczeniowego. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów.

Odsetek prawidłowych odpowiedzi zostanie przeliczony na stopnie wg skali:

94-100% = 5,0

85-93% = 4,5

76-84% = 4,0

68-75% = 3,5

60-67% = 3,0

0-59% = 2,0

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładów (100%).

Nieobecności - dopuszcza się 1 usprawiedliwioną nieobecność, którą Student jest zobowiązany odrobić w godzinach konsultacyjnych u prowadzącego zajęcia. Godziny konsultacyjne są podane do wiadomości studentów z początkiem roku akademickiego.

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Literatura podstawowa

  1. Czarny B., Podstawy ekonomii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.
  2. Limański A., Śliwińska K., Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2002.
  3. Hibner E., Zarządzanie w systemie ochrony zdrowia, wydaw. wyższej szkoły humanistyczno-ekonomicznej,Łódź 2003.

Literatura uzupełniająca

  1. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, http://www.bu.uz.zgora.pl/
  2. Dembowska B., Gonicka J., red. Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, Wyd. WSHE, Warszawa 2011.
  3. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.
  4. Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, Wydawnictwo AE, Poznań 2004.

Uwagi

Sylabus opracował: dr hab. Piotr Kułyk


Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-03-2022 18:48)