Zapoznanie studentów z wybranymi metodami i technikami badań marketingowych, przygotowanie do praktycznego ich zastosowania w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Badania marketingowe jako działalność wszechogarniająca
Badania rynku - jak zrozumieć konsumenta?
Strategia marketingowa – dane czy intuicja?
Definiowanie problemów i celów badań marketingowych
Badanie satysfakcji konsumentów
Badania Mr shopping (tajemniczy klient)
Badania shopperowe
Wywiady IDI
Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) – jakościowa metoda badań marketingowych
Customer intelligence ( CI ) – zbieranie i analizowanie danych dotyczących klientów
Metody kształcenia
Praca z tekstem, analiza przykładów, praca w grupie, realizacja projektów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Zaliczenie na ocenę
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Pozytywna ocena z realizacji dwóch projektów grupowych do omawianych metod i technik badawczych, wskazujących na ich opanowanie i umiejętność wykorzystania.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Churchill G., A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Lutostański M.J., Galica M., Protasiuk M., Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2018.
Lutostański M.J., Łebkowska A., Protasiuk M. (red.), Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2021.
Maison D., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC. edu, Warszawa 2010.
Sudoła S., Szymczak J., Haffera M. (red.), Marketingowe testowanie produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
Mazurek- Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Strona internetowa Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii [www.ptbrio.com.pl].
Sztabiński P. B., Sawiński Z., Sztabiński F. (red.), Fieldwork jest sztuką, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2005.
Sztabiński P., B., Sztabiński F., Sawiński Z. (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
Uwagi
Projekty mogą być realizowane w terenie. Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 27-01-2022 10:51)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.