SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski 3 |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-RzK-JA3 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka obcego na poziomie B1+
Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno - kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu nauk społecznych, resocjalizacji i kryminologii oraz obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: metody resocjalizacji, przestępczość nieletnich, Interpol, praca w instytucjach ochronnych, prewencyjnych i wymiarze sprawiedliwości, korespondencja formalna.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka obcego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.
Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Część sprawdzająca umiejętność pisania zawiera wybrane zagadnienia gramatyczne.
Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:
50 – 65 % - dostateczny
66 – 75 % - dostateczny plus
76 – 85 % - dobry
86 – 92 % - dobry plus
93 – 100 % - bardzo dobry
Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z egzaminu.
Daum E.L., Dooley J., Career Paths Criminology, Express Publishing, 2020
Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
https://learnenglish.britishcouncil.org
Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997
Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004
Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
Zmodyfikowane przez dr Monika Kaczmarczyk (ostatnia modyfikacja: 11-02-2022 21:27)