SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka niemieckiego VI |
Kod przedmiotu | 09.1-FGP-PNJN-6-n-20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 9 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka niemieckiego VI - Pisanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego VI - Sprawności zintegrowane - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego VI - Ćwiczenia konwersacyjne - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego VI - Egzamin - Egzamin | 0 | 0 | 0 | 0 | Egzamin |
Doskonalenie znajomości języka, szczególnie w zakresie swobodnego wypowiadania się w języku obcym, jak również pozyskiwania, interpretacji oraz wykorzystywania informacji z różnych źródeł pod kątem realizacji określonych intencji komunikacyjnych. Celem przedmiotu jest także kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy nad pogłębianiem znajomości języka niemieckiego w zakresie konkretnych wzorców zachowań językowych, np. udzielania porad, formułowania propozycji, argumentowania etc. Jednym z podstawowych celów jest też opanowanie struktur języka fachowego oraz typowych kolokacji występujących w popularnonaukowych tekstach pisanych i mówionych.
Oczekiwany poziom opanowania języka po ukończeniu kursu: C1.1
Praktyczna znajomość języka niemieckiego na poziomie B2.1
Aktualne wydarzenia kulturalne, społeczne, edukacyjne i naukowe.
Wiadomości związane z szeroko pojętą kulturą, życiem społeczno-politycznym i gospodarką kraju języka docelowego.
Techniki pogłębiana i poszerzania zasobów słownictwa oraz struktur językowych.
Posługiwanie się językiem fachowym: ćwiczenia wzorców zachowań językowych w różnych sytuacjach komunikacyjnych.
Opisywanie diagramów, wykresów; interpretacja danych zawartych w tabelach, schematach; właściwości tekstów fachowych.
Plenum, pogadanka, dyskusja panelowa, burza mózgów, debata, interakcja bezpośrednia i przełożona.
Opis wyjaśniający, uzasadniający i klasyfikujący.
Praca zespołowa, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne).
Pisanie tekstów pod kątem kształtowania refleksji na temat istoty języka i jego używania w konkretnych sytuacjach komunikacyjnych; analiza tekstów na zajęciach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Do zaliczeń dopuszczone są osoby, które zaliczyły blok PNJN V na ocenę przynajmniej 3,0.
Aktywność studenta podczas zajęć, pytania kontrolne sprawdzające stopień opanowania materiału, krótkie statementy/dłuższe wypowiedzi, sprawdzające suwerenność w prezentacji poglądów oraz poprawność merytoryczną.
Backhaus, Anke / Sander, Ilse / Skrodzko, Johanna (2012): Mittelpunkt. Intensiver schriftlicher und mundlicher Ausdruck. B2/C1. Textsorten fur Studium und Beruf. Klett Verlag.
Bayerlein, Oliver / Buchner, Patricia (2015): Campus Deutsch. Lesen. Hueber Verlag.
Bayerlein, Oliver (2015): Campus Deutsch. Prasentieren und Diskutieren. Hueber Verlag.
Buchner, Patricia (2015): Campus Deutsch. Schreiben. Hueber Verlag.
Zuchewicz, Tadeusz / Adaszyński Zbigniew (2009): Idial fur Polen. Deutsch fuer polnischsprachige Studenten. SandMedia
Dostęp do publikacji zapewni prowadzący:
Deutsche Sprachlehre und Schriftverkehr (1991). Bohmann-Verlag:Wien / Wiedza Powszechna: Warszawa.
Glaboniat, Manuela u.a, (2005): Profile Deutsch. Lernzielbestimmungen, Kannbeschreibungen, Kommunikative Mittel. Langenscheidt.
Aktualne teksty prasowe, internetowe oraz opracowania z zakresu różnych sfer życia społecznego.
Brak.
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 15-02-2023 15:03)