SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to psychology - course description

General information
Course name Introduction to psychology
Course ID 14.4-WP-FGP-WPS
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia germańska
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Urszula Gembara
  • dr Anna Mróz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Introduction to psychology - Class 30 2 30 2 Credit
Introduction to psychology - Lecture 30 2 30 2 Exam

Aim of the course

Celem przedmiotu jest poznanie założeń i głównych idei poszczególnych nurtów w psychologii oraz podstawowych pojęć i procesów dotyczących funkcjonowania psychicznego człowieka.

Prerequisites

Student posiada ogólną wiedzę na temat otaczającej go rzeczywistości społecznej.

Scope

Wykłady:

Psychologia a inne nauki; koncepcje psychologiczne człowieka ; procesy poznawcze: myślenie, uczenie się, pamięć; osobowość, w tym osobowość ludzi twórczych, temperament;  inteligencja i zdolności specjalne; emocje i motywacja; stres psychologiczny,  biologiczne podstawy procesów psychicznych.

Ćwiczenia:

Procesy poznawcze w zastosowaniu praktycznym, poznanie społeczne, postawy, konformizm i stereotypy; podstawy komunikacji interpersonalnej, funkcjonowanie grupy społecznej, agresja i zachowania prospołeczne; elementy psychologii międzykulturowej, style radzenia sobie ze stresem, wiedza o temperamencie w praktyce edukacyjnej i wychowawczej.

Teaching methods

Wykład: Wykład z prezentacją multimedialną, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.

Ćwiczenia: praca z tekstem, dyskusja, studium przypadku, rozwiązywanie zadań.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład:  ocena z egzaminu. Dolny próg zaliczenia egzaminu: 50% poprawnych odpowiedzi.

Ćwiczenia: ocena z kolokwium (70%) i aktywności studenta na zajęciach (30%).

Ocena końcowa jest średnią ocen z wykładu i ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Strelau J., Doliński D. (2010), Psychologia akademicka .Podręcznik. (red.) t.1-2,Gdańsk, Wyd.GWP
  2. Gerrig R., Zimbardo Ph. (2008), Psychologia i życie, Warszawa: PWN.

Further reading

  1. Aronson E., Wilson T.D., Akert R. (1997 )Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań, Wyd.Zysk i S-ka
  2. Kozielecki J.(1998) Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa, Wyd."Żak"
  3. Nęcka E. (2002) Psychologia twórczości. Gdańsk, Wyd. GWP
  4. Popek S. (2001) Człowiek jako jednostka twórcza  Lublin,Wyd. UMCS

Oraz inna literatura każdorazowo proponowana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr Anna Mróz (last modification: 18-04-2022 12:30)