SylabUZ
Course name | Śródroczna praktyka dydaktyczna w szkole podstawowej |
Course ID | 05.9-WH-FGP-ŚPD |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia germańska |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 60 | 4 | 60 | 4 | Credit with grade |
Celem praktyki jest zdobywanie doświadczenia związanego z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną.
Zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450)
W trakcie praktyk winny być zapewnione następujące formy aktywności:
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Praktyka dydaktyczna na studiach pierwszego stopnia realizowana w szkole podstawowej w wymiarze 60 godzin (w tym hospitacje i prowadzenie lekcji), równolegle z zajęciami dydaktycznymi na Uczelni,
1. Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej oceny odbytej praktyki i terminowe złożenie przez studenta dokumentacji przebiegu praktyki po jej zakończeniu.
2. Zaliczenia całości praktyki i wystawienia oceny końcowej dokonuje koordynator praktyk z ramienia Wydziału na podstawie dokumentacji określonej w Regulaminie praktyk oraz przekazanych przez nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z dydaktyk szczegółowych, wyników rozmowy sprawdzającej znajomość i rozumienie: - zadań dydaktycznych realizowanych przez szkołę, - sposobu funkcjonowania oraz organizacji pracy dydaktycznej szkoły, - rodzajów dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty, oraz analizę portfolio studenta/studentki.
3.W wyjątkowych wypadkach, za zgodą dziekana, na wniosek studenta/studentki termin złożenia dokumentacji może zostać przełożony.
4.Koordynator praktyk z ramienia Wydziału przekazuje dokumentację do dziekanatu w terminie 7dni od zakończenia praktyki.
5.W stosunku do studenta/studentki, którzy z przyczyn uzasadnionych nie odbyli praktyki w określonym terminie, a w szczególności ze względu na: uczestnictwo w wymianie międzynarodowej, przyczyny losowe, dziekan może udzielić zgody na jej odbycie w innym terminie, niekolidującym z planem zajęć dydaktycznych według indywidualnych zasad, określanych każdorazowo dla poszczególnych przypadków.
Aktualne obwiązujące w danej szkole ponadpodstawowej podręczniki i materiały dydaktyczne do języka niemieckiego
Aktualna podstawa programowa dla przedmiotu (dostępna na stronie MEN)
Program nauczania przyjęty przez nauczyciela - opiekuna
wg. bieżących potrzeb
Dokumentacja przebiegu praktyki obejmuje:
a) szczegółowy plan przebiegu praktyki (dziennik praktyk),
b) opinię z przebiegu praktyki podpisaną przez opiekuna praktyki i dyrektora szkoły wraz z oceną według skali: 5,0 -bardzo dobry; 4,5 –dobry plus; 4,0 –dobry; 3,5 –dostateczny plus; 3,0 –dostateczny; 2,0 –niedostateczny, która wchodzi w skład dokumentacji przebiegu studiów prowadzonej przez Dziekanat Wydziału Humanistycznego,
c) sprawozdanie z przebiegu praktyki, potwierdzone przez Dyrektora szkoły, przedstawiane w przypadku niezrealizowania całości instrukcji praktyki lub/i negatywnej opinii z przebiegu praktyki,
d) portfolio zawierające:
- konspekty prowadzonych lekcji i zajęć pozalekcyjnych z dokonaną przez opiekuna oceną (wyrażoną w stopniu i opisowo) oraz ich załączniki zawierające przygotowane przez praktykanta pomoce dydaktyczne,
- notatki z hospitacji (karty obserwacji) z wybranych lekcji obserwowanych na praktyce,
Student/studentka zobowiązany/a jest złożyć u koordynatora praktyk z ramienia Wydziału pełną dokumentację przebiegu praktyki w terminie 5 dni od jej zakończenia.
Student/studentka zobowiązany/a jest złożyć portfolio u nauczyciela akademickiego prowadzącego zajęcia z dydaktyk szczegółowych w terminie 5 dni od zakończenia praktyki.
Modified by dr Piotr Krycki (last modification: 21-04-2022 16:06)