SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski I/Język niemiecki I |
Kod przedmiotu | 09.1-WE-BEP-JA/JN-I |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie A2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Wprowadzenie do umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami prowadzenia korespondencji w języku formalnym.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego ogólnego oraz technicznego/biznesowego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.
Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie A2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z biznesem elektronicznym z takich dziedzin tematycznych jak: hurtownie danych i raportowanie, projektowanie serwisów internetowych, technologie Big Data, technologie internetowe, technologie e-biznesowe oraz zintegrowane systemy zarządzania.
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):
- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne ( Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional Intelligence);
- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60% w celu uzyskania oceny dostatecznej) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) - tzw. short speech - na dowolnie wybrany temat, terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 18-04-2022 22:18)