SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski III/Język niemiecki III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski III/Język niemiecki III
Kod przedmiotu 09.1-WE-BEP-JA/JN-III
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Jolanta Bąk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Utrwalanie i rozwijanie umiejętności prowadzenia korespondencji w języku formalnym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego ogólnego oraz technicznego/biznesowego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.

Wymagania wstępne

Język Angielski II - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Zakres tematyczny

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z biznesem elektronicznym z takich dziedzin tematycznych jak: bezpieczeństwo elektroniczne, przetwarzanie w chmurach, eksploracja zasobów internetowych,  marketing internetowy, zarządzanie przedsiębiorstwem czy zarządzanie relacjami z klientem.

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym  uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne ( Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional Intelligence);

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60% na ocenę dostateczną) z kolokwium semestralnego,  przygotowanie i przeprowadzenie projektu związanego z artykułem naukowym z dziedziny e-commerce,  przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) - tzw. short speech (na temat związany z jednym z przedmiotów kierunkowych w semestrze V), terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. I.Dubicka, M.O'Keeffe, B.Dignen, M.Hogan, L.Wright,  Business Partner B1+, Pearson Education Limited, 2018 
  2. H. Dellar, A. Walkley, ROADMAP B1+, Pearson Education Limited, 2019
  3. https://www.journals.elsevier.com/electronic-commerce-research-and-applications
  4. https://www.journals.elsevier.com/decision-support-systems    
  5. www.computer.org/web/publications/transactions

 

Literatura uzupełniająca

  1. D.Cotton, D.Falvey, S.Kent, Market Leader 3rd Edition Intermediate, Pearson Education Limited, 2014
  2. R.Murphy, English Grammar in Use Fifth Edition, Cambridge University Press, 2019.
  3. F.Botto, , Dictionary of e-Business, John Wiley & Sons, LTD, 2003
  4. M. Holey, D. Hall, My Grammar Lab B1/B2, Pearson Education Limited   2012
  5. Global Journal of Management and Business Research: Economics and Commerce
  6.  https://whitmanenglish.wordpress.com/references-2/ict-vocabulary/
  7. P. Strut, Essential Business Grammar and usage, Pearson Education Limited, 2010
  8. www.ecommerce-mag.com
  9.  www.computer.org/csdl/magazines  

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 13:35)