SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski IV/Język niemiecki IV |
Kod przedmiotu | 09.1-WE-BEP-JA/JN-IV |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Utrwalenie i rozwinięcie umiejętności prowadzenia korespondencji w języku formalnym. Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania prezentacji multimedialnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu biznesu elektronicznego.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego ogólnego oraz technicznego/biznesowego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.
Język Angielski III - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z biznesem elektronicznym z takich dziedzin tematycznych jak: architektura systemów korporacyjnych, integracja systemów, inteligentne systemy w życiu miasta, marketing mobilny, ochrona własności intelektualnej, praca w zespole wirtualnym, techniki sprzedaży, zasady komunikacji biznesowej, zarządzanie biurem wsparcia IT czy zarządzanie łańcuchem dostaw.
Tworzenie oraz przeprowadzenie prezentacji multimedialnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu biznesu elektronicznego w języku angielskim.
Przygotowanie do procesu ubiegania się o pracę w języku angielskim (pisanie CV oraz listu motywacyjnego, "tips&tricks" związane z uczestnictwem w rozmowie kwalifikacyjnej przeprowadzanej stacjonarnie, on-line lub telefonicznie).
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):
- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne ( Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional Intelligence);
- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów, aktywne uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą dyplomową (bądź z takimi dziedzinami tematycznymi jak: architektura systemów korporacyjnych, integracja systemów, inteligentne systemy w życiu miasta, marketing mobilny, ochrona własności intelektualnej, praca w zespole wirtualnym, techniki sprzedaży, zasady komunikacji biznesowej, zarządzanie biurem wsparcia IT czy zarządzanie łańcuchem dostaw), uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z kolokwium semestralnego oraz egzaminu pisemnego i ustnego kończących przedmiot.
Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 13:47)