SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Media cyfrowe w reklamie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Media cyfrowe w reklamie
Kod przedmiotu 15.3-WE-BizElP-MCwR
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Łukasz Hładowski
  • dr hab. inż. Bartłomiej Sulikowski, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapewnienie studentom wiedzy z obszaru mediów cyfrowych z uwzględnieniem współczesnych technologii oraz wymogów stawianych przez przemysł mediów elektronicznych.

Nauczenie podstaw praktycznego wytwarzania mediów reklamowych. Ukształtowanie umiejętności w zakresie podstawowych technik akwizycji i cyfrowej obróbki obrazów, wideo i materiałów audio.

Wymagania wstępne

Znajomość technologicznych aspektów funkcjonowania Internetu.

Zakres tematyczny

Podstawy zarządzania barwą. Rola profili kolorów. Przestrzenie robocze. Praktyczne tworzenie i wykorzystanie profili kolorów dla urządzeń wejściowych i wyjściowych. Podstawy wykorzystania profili urządzeń drukujących.

Multimedialne urządzenia wejściowe (aparaty cyfrowe, kamery, mikrofony, skanery) i wyjściowe (monitory, drukarki, głośniki). Parametry urządzeń i techniki doboru sprzętu.

Wykorzystanie aparatów cyfrowych. Podstawy fotografii. Dobór parametrów aparatu i obiektywu pod kątem fotografowanej sceny: makrofotografia, fotografia reklamowa, zdjęcia portretowe.

Obróbka obrazów cyfrowych. Formaty obrazu. Analiza i obróbka obrazu cyfrowego. Podstawy typografii. Wykorzystanie gotowych materiałów w procesie tworzenia grafiki biznesowej.

Wykorzystanie cyfrowych kamer wideo. Podstawy rejestracji wideo. Praktyczne wykorzystanie mikroportów. Podstawy korzystania z blendy podczas rejestracji materiału wideo.

Audio. Pozyskiwanie materiału audio. Podstawy obróbki (odszumianie, wykorzystanie efektów specjalnych, filtracja). Integracja i synchronizacja dźwięku i obrazu.

Podstawy sterowania oświetleniem. Idea protokołu DMX. Praktyczne wykorzystanie konsolety DMX do sterowania zestawem lamp RGB.

Podstawy wykorzystania materiałów. Główne zagadnienia prawa autorskiego. Rodzaje licencji oprogramowania i materiałów (m.in. zdjęć, filmów, muzyki, fontów). Ograniczenia prawne w fotografii. Banki materiałów licencjonowanych (ang. stock).

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład - sprawdzian w formie pisemnej  realizowany na koniec semestru.

Laboratorium – ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego. Oceniane jest przygotowanie do ćwiczenia (w formie pisemnej) oraz rezultat praktyczny wykonanego ćwiczenia.

Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratorium

Literatura podstawowa

  1. Fraser, B., Profesjonalne zarządzanie barwą, Wyd. II, Gliwice, Helion, 2006,

  2. Williams, R., DTP od podstaw. Projekty z klasą, Gliwice, Helion, 2011,

  3. Ball, J., Carman, R., Filmowanie lustrzanką cyfrową, Łódź, Wyd. Galaktyka, 2011,

  4. Mroczek, A., Książka o fotografowaniu, Gliwice, Helion, 2009,

  5. Scott, K. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki, Gliwice, Helion 2016.

Literatura uzupełniająca

  1. Varis, L., Ciało. Profesjonalne oświetlenie i retusz w fotografii portretowej, Gliwice, Helion, 2010,

  2. Sztekmiler, K., Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań. Podręcznik dla akustyków, Warszawa, WKŁ, 2011.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Łukasz Hładowski (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 23:12)