SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Enterpreneurship - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Enterpreneurship
Kod przedmiotu 14.3-WM-BizElP-Przedsięb-Er
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Projekt 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The main result of this course is to know the essence of entrepreneurship, with the principles of preparing a business strategy and the principles of running their own business. Developing practical skills in the preparation of a business plan.

 

Wymagania wstępne

Knowledge of business economics and business management

Zakres tematyczny

SW1 (NW1): Definitions of entrepreneurship, the issue of innovation, legal forms of enterprises.

SW2 (NW2): Characteristics of spin out and spin off enterprises.

SW3 (NW3): Possibilities of cooperation with the research and development sphere: business incubators.

SW4 (NW3): Business plan - concept, functions, structure of a business plan.

SW5 (NW4): Strategic business plan: strategic goals, strategic plan, characteristics of the immediate and further environment of the company.

SW6 (NW4): Business plan marketing plan: competitor analysis using the benchmarking method

SW7-SW8 (NW5): Marketing plan in business plan: analysis of industry trends, analysis of potential customers, analysis of the potential price, preparation of a promotion strategy.

SW9 (NW6): Organizational plan: organization and management of human resources and infrastructure planning;

SW10 - SW11 (NW8): Technical plan: investment planning.

SW12-SW13 (NW9) Financial plan: financial analysis: balance sheet, income statement, financial flows.

SW14 (NW9) Perform a business risk assessment.

SW15 (NW9) Written test

Exercises:

SC1-SC2 (NC1): Business concept / idea (start up).

SC3 (NC2): Assumptions for the business plan

SC4-SC5 (NC3): Strategic business plan: strategic goals, strategic plan,

SC6 (NC4): Strategic business plan plan: characteristics of the immediate and distant environment of the company.

SC7 (NC5): Business Plan Marketing Plan: Competitor Analysis Using Benchmarking

SC8-SC9 (NC6): Business Plan Marketing Plan: Industry Trend Analysis

SC9 (NC7): Business Plan Marketing Plan: Leading Customer Analysis

SC11 (NC8): Business plan marketing plan: potential price analysis, preparation of promotion strategy.

SC12 (NC8): Organizational plan: organization and management of human resources and infrastructure planning;

SC13 (NC8): Financial plan: financial analysis: balance sheet

SC14 (NC8): Financial plan: financial analysis: profit and loss account, financial flows.

SC15 (NC9): Business risk.

Metody kształcenia

Lecture - conventional lecture using a video projector, presentation of a case study.

Project: practical classes, discussions, case studies.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture - Evaluation of the results of the written test covering knowledge of the content of the subject

Project -  Evaluation of the results of the written project covering knowledge of the content of the subject

Final grade = 50% of the final grade from the form of classes lecture + 50% of the final grade from the form of project.

Literatura podstawowa

1.   Crafting and Executing Strategy: Concepts, Thompson A.,  Peteraf M. Gamble J., Strickland A., Mc Graw Hill, 2021.

3. Strategic Management,   Pearce J.A., Robinson R.B., 2010.

4.  Patalas-Maliszewska, Managing Knowledge Wolkers - Value Assessment, Methods, and Application Tools, Springer Verlag, 2013.

Literatura uzupełniająca

-

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska (ostatnia modyfikacja: 08-04-2022 16:19)