SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski IV - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski IV
Kod przedmiotu 11.3-WE-INFP-JAngIV
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Informatyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Jolanta Bąk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania prezentacji multimedialnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu informatyki.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.

Wymagania wstępne

Język Angielski III - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Zakres tematyczny

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyka z takich dziedzin tematycznych jak: 

  • Internet przedmiotów,
  • komputerowe sieci przemysłowe,
  • technologie i aplikacje mobilne czy
  • programowanie urządzeń mobilnych

Przygotowanie do procesu ubiegania się o pracę w języku angielskim (pisanie CV oraz listu motywacyjnego, "tips&tricks" związane z uczestnictwem w rozmowie kwalifikacyjnej przeprowadzanej  stacjonarnie, on-line lub telefonicznie).

Tworzenie oraz przeprowadzenie prezentacji multimedialnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu informatyki w języku angielskim.

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym  uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne

 (Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional

  Intelligence); 

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów - Google classroom, aktywne uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą dyplomową ,  uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z  egzaminu pisemnego i ustnego kończących przedmiot.

Literatura podstawowa

  1.        Cotton, D., Falvey, D., Kent, S., Market Leader 3rd Edition Upper-Intermediate, Pearson Education Limited, 2012.
  2.        Gallo, C., The Presentation Secrets of Steve Jobs, Hoboken, N.N.: McGraw-Hill, 2010.
  3.        Powell, M., Dynamic  Presentations, Cambridge University Press, 2011
  4.        Garr R.,  Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery (Voices That Matter) 3rd EditionNew Riders, 2019
  5.        materiały własne prowadzącego

Literatura uzupełniająca

  1.  Murphy, R., English Grammar in Use Fifth Edition, Cambridge University Press, 2019.
  2.  Cotton, D., Falvey, D., Kent, S., Market Leader 3rd Edition Upper-Intermediate, Pearson Education Limited, 2012.
  3.  Mascull, B., Business Vocabulary in Use (third edition), Cambridge University Press, 2017.
  4.  Downes, C., Cambridge English for Job-hunting , Cambridge University Press, 2007.
  5.  https://careers.google.com  ; https://careers.microsoft.com/us/en ; etc.
  6.  Dalton , S., The 2-Hour Job Search, Second Edition: Using Technology to Get the Right Job Faster, Ten Speed Press, 2020

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 15:00)