SylabUZ

Generate PDF for this page

Ład i kultura medialna w krajach niemieckojęzycznych - course description

General information
Course name Ład i kultura medialna w krajach niemieckojęzycznych
Course ID 09.2-WH-FGD-LK
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia germańska
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language german
Author of syllabus
  • dr Andriej Kotin
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z rozmaitymi formami kultury funkcjonującymi w niemieckojęzycznym obszarze informacyjnym i środowiskach medialnych. Przedmiot przybliża studentom medialne formy upowszechniania kultury, prezentuje techniki działań animacyjnych. Istotne jest również przybliżenie studentom aktualnej niemieckojęzycznej kultury medialnej poprzez edukację medialną, medialne projekty kulturalne oraz urzeczywistnianie kulturotwórczej roli mediów.

Prerequisites

Znajomość  języka  niemieckiego na  poziomie zaawansowanym (C1+), tworzenie ustnych i pisemnych wypowiedzi w języku docelowym, produktywna (tj. aktywna) znajomość struktur gramatycznych i leksykalnych, umiejętność pracy w grupie, podstawowa wiedza o kulturze krajów niemieckojęzycznych.

Scope

  • Stan współczesnej niemieckojęzycznej kultury kształtowanej przez media.
  • Narodziny i rozwój kultury masowej.
  • Lokalne środowisko kulturalne i medialne.
  • Relacje pomiędzy kulturą lokalną a kulturą globalną.
  • Kultura masowa jako przestrzeń sporów o wartości.
  • Kulturotwórcza rola mediów.
  • Media w dialogu kulturowym.
  • Tożsamość kulturowa.
  • Medialne formy upowszechniania kultury.
  • System finansowania kultury (finansowanie kultury ze środków publicznych i prywatnych).
  • Fundacje i ich rola w sferze kultury.
  • Europejskie programy kulturalne.

Teaching methods

Prezentacja, projekt, inscenizacja, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę składają się wyniki osiągnięte na sprawdzianach i kolokwiach (60%) oraz aktywny udział w zajęciach i prace domowe (40%).

Recommended reading

  1. Christa Karpenstein-Eßbach: Einführung in die Kulturwissenschaft der Medien. München 2004.
  2. Stefan Aufenanger, Ulrike Six (red.): Handbuch Medien. Bonn 2001.
  3. Ulrich Schmitz: Sprache in modernen Medien. Berlin 2004.
  4. Joachim Felix-Leonhard (red.): Medienwissenschaft. Berlin, New York 2009.
  5. Niemieckojęzyczne czasopisma i gazety w Internecie: Der Spiegel, Focus, Neon, Die Zeit, Frankfurter Allgemeine, Süddeutsche Zeitung: www.spiegel.de, www.zeit.de i in.

Further reading

  1. Sandra Poppe, Sascha Seiler (red.): Literarische Medienreflexionen. Berlin 2008.
  2. James Monaco: Film verstehen. Reinbek bei Hamburg 2009.
  3. Martin Linz: High Noon: Literaturwissenschaft als Medienwissenschaft. Tübingen 1983.
  4. Henry Jenkins:  Kultura konwergencji: zderzenie starych i nowych mediów. Warszawa 2007.

Notes

Brak uwag.


Modified by dr Piotr Krycki (last modification: 26-04-2022 17:54)