SylabUZ

Generate PDF for this page

Educational Psychology - course description

General information
Course name Educational Psychology
Course ID 05.8-WH-WHSND-PSW-Ć-S14_genP6WCM
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia germańska
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Przegląd problemów wychowawczo-klinicznych oraz czynników ryzyka w rozwoju psychicznym dzieci i młodzieży w sytuacji wychowawczej.

Prerequisites

 Podstawy psychologii, psychologi uczenia i nauczania oraz psychologii rozwoju człowieka

Scope

  1. Neuroposychologia i neuropedagogika- spojrzenie na specyficzne problemy w uczeniu się.
  2. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie.
  3. Podstawowe kierunki rozwoju osobowości. 
  4. Dzieci autystyczne.
  5. Wczesne nauczanie języków obcych oraz wielojęzyczność.
  6. Problemy uczniów bardzo zdolnych.
  7. Urazy emocjonalne u dzieci (w tym deprywacja macierzyńska) i ich długotrwałe konsekwencje.
  8. Przemoc wobec dzieci i jej skutki.
  9. Problemy młodzieży szkolnej (depresje , samobójstwa). Zaburzenia odżywiania wśród młodzieży.
  10. Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży.
  11. Kontekst rozwoju dzieci i młodzieży (synergia szkoły, rodziny i środowiska, czynniki rozwoju).
  12. Specyficzne problemy w klasie: dyscyplina, ocenianie, motywowanie.
  13. Kreatywność i twórczość oraz dobrostan nauczyciela a praca wychowawcza.

Teaching methods

projekt, dyskusja, prace kontrolne

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Pozytywna ocena z każdego z elementów (prac kontrolnych, projektu) oraz uczestniczenie w podejmowanej dyskusji . Pule tematów i zagadnien do rozwinięcia w pracach kontrolnych - problemowych podaje prowadzący.

Ocena z przedmiotu jest średnią uzyskanych ocen .

Recommended reading

Meyers R., Psychopatologia, Gdańsk 2001.

Namysłowska I. (red.), Psychiatria dzieci i młodzieży, Warszawa 2004. 

Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. - Psychologia wychowawcza, T.1, Warszawa 2002.

Inne pozycje podane zostana na początku zajęć przez prowadzącego.

Further reading

Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk 2005.

Notes

brak


Modified by dr Piotr Krycki (last modification: 25-04-2022 09:53)