SylabUZ
Course name | School Pedagogy |
Course ID | 05.0-WH-WHSND-PGS-Ć-S14_genBMV7M |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia germańska |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Przygotowanie absolwenta do pracy w placówkach edukacyjnych. Rozszerzenie wiedzy z zakresu pedagogiki. Zdobycie informacji na temat funkcjonowania szkoły w warunkach przemian społeczno-kulturowych.Uświadomienie potrzeby nieustannego rozwoju zawodowego.
Podstawowa wiedza o relacjach społecznych i procesach edukacyjnych
warsztaty
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny, którą warunkują aktywny udział studenta w dyskusjach na zajęciach (argumentacja własnego stanowiska) oraz opracowanie i przedstawienie indywidualnie lub w grupach projektu/warsztatu z wybranego zagadnienia z zakresu pedagogiki szkolnej. Ocena z ćwiczeń jest oceną końcową z przedmiotu.
Dudzikowa M., Pomyśl siebie… Minieseje dla wychowawcy klasy, GWP, Gdańsk 2007.
Kultura szkoły – seria wydawnicza pod red. M. Dudzikowej i E. Bochno, Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2017 – 2022
Klus-Stańska D., Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, PWN, Warszawa 2018
Kupisiewicz Cz., Dydaktyka. Podręcznik akademicki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012
Tuohy D., Dusza szkoły, przeł. K. Kruszewski, PWN, Warszawa 2002.
Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003.
Arends R. J., Uczymy się nauczać, tłum. K. Kruszewski, WSiP, Warszawa1994.
Bochno E., Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2004.
Dudzikowa M., Wawrzyniak – Beszterda R., (red.), Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010.
Dudzikowa M. Jaskulska S., Wawrzyniak-Beszterda R., Bochno E., Bochno I., Marciniak M., Knasiecka-Falbierska K., Kapitał społeczny w szkołach różnego szczebla. Diagnoza i uwarunkowania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012
Klus-Stańska D., Konstruowanie wiedzy o szkole, Wyd. UWM, Olsztyn 2006
Mikiewicz P., Socjologia edukacji, PWN, Warszawa 2016
Speck O., Być nauczycielem, tłum. E. Cieślik, GWP, Gdańsk
Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, „Impuls”, Kraków 2001.
Śliwerski B., Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, PWN, Warszawa 2009.
Modified by dr Piotr Krycki (last modification: 06-05-2022 19:22)