SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny: hiszpański I - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny: hiszpański I
Kod przedmiotu 09.5-WH-FRMP-JON-H1-Ć-S14_gen0EXLH
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania hiszpański
Sylabus opracował
  • dr Elżbieta Jastrzębska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Uzyskanie znajomości języka hiszpańskiego na poziomie biegłości A1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

1. Produktywne i receptywne sprawności językowe: mówienie, rozumienie ze  słuchu, czytanie i pisanie w zakresie tematyki życia codziennego i relacji interpersonalnych, na poziomie A1.

2. Podstawowe elementy języka (wyrazy, zwroty, struktury idiomatyczne) niezbędne dla zrozumienia ogólnego  i szczegółowego sensu tekstu i realizacji sprawności produktywnych: mówienia i pisania.

3. Integracja sprawności rozumienia ze słuchu z innymi sprawnościami: mówieniem, czytaniem i pisaniem.

4.Podstawowe czasy i struktury gramatyczne (np. czas teraźniejszy trybu oznajmującego czasowników regularnych i wybranych nieregularnych, rodzajniki określone i nieokreślone, zaimki: osobowe,wskazujące, dzierżawcze... etc.).

5. Podstawowe wiadomości o specyfice kulturowej Hiszpanii i krajów hiszpańskiego obszaru językowego.

Metody kształcenia

Praca z podręcznikiem i z dokumentem autentycznym (wybrane teksty mediatyczne); dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, wywiad, praca w parach i grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę na podstawie kontroli bieżącej (zadania ustne i pisemne) oraz kontroli okresowej – pisemnej (sprawdziany cząstkowe).   Warunkiem zaliczenia ćwiczeń  jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego, pozytywne oceny z obowiązkowych sprawdzianów wiedzy i umiejętności językowych.  Na semestralną ocenę końcową składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (60%) oraz kontroli bieżącej na zajęciach (40%).

Literatura podstawowa

  1. Corpas J., García E., Garmendia A., Aula Internacional  1. Nueva edición, Difusión, Barcelona 2013.
  2. González Hermoso A., Romero Dueñas C., Cervera Vélez A., Competencia gramatical en uso: ejercicios de gramática, forma y uso, Edelsa, Madrid 2016.
  3. Palencia R., Aragonés L., Gramática de uso del español - Teoría y práctica, Ediciones SM, Madrid 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Borobio V., Nuevo ELE Inicial 1, Ediciones SM, Madrid 2009.
  2. Martin Peris E., Sans Baulenas N., Gente 1, Difusión, Barcelona 2004.
  3. Cerdeira P., Ianni J.V., Nuevo Prisma, Edinumen, Madrid 2012.
  4. Encinar A., Uso interactivo del vocabulario, Edelsa, Madrid 2010.
  5. Wybrane teksty prasowe i krótkie dokumenty życia codziennego (m.in. afisze, ogłoszenia, e-maile)

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 24-04-2022 17:56)