SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 11.3-WI-INFD-JA |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.
Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe - m.in. audio i video - związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:
• Metody numeryczne
• Badania operacyjne
• Big Data i analityka biznesowa
• Techniki modelowania programów
• Grafy i sieci w informatyce
• Inżynieria bezpieczeństwa
• Zachowania człowieka w organizacji i na rynku pracy
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):
- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne
(Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional
Intelligence);
- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów - Google classroom, uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%, aby otrzymać ocenę dostateczną) z kolokwium semestralnego, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
1. Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, Headway Academic Skills, Oxford University Press 2013
2. N.Rizopoulou, Academic English for Computer Science, Disigma Publications, 2019
3. J.Zobel, Writing for Computer Science,Disigma Publications, 2015
4. Marian Barry, Steps to Academic Writing, Cambridge University Press 2011
Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 15:09)