SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy grafiki projektowej |
Kod przedmiotu | 03.5-WA-GrafP-GRPR-Ć-S14_pNadGen4LIZG |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Grafika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami z obszaru grafiki projektowej. Nauka tworzenia układów graficznych poprzez pracę z formą i gestem. Propedeutyka tworzenia przekazu wizualnego. Poszerzanie umiejętności budowania i organizacji projektu. Wypracowanie umiejętności podejmowania samodzielnych decyzji projektowych oraz rozwijanie własnej koncepcji od szkicu narzędziowego przez przetworzenie cyfrowe po finalną kompozycję.
Podstawowa umiejętność obsługi komputera oraz skanera.
Ćwiczenia obejmują pracę z kompozycją i tworzeniem układów graficznych w oparciu o symetrię i asymetrię. Studenci rozwijają umiejętności operowania skrótem, symbolem i syntezą w odniesieniu do formy otwartej i zamkniętej. Nabywają umiejętności posługiwania się hierarchią wizualną, kontrastem, rytmem oraz roli barwy w kompozycji.
Studenci realizują zadania na bazie teoretycznych podstaw przekazanych w formie prezentacji, pokazów, odnośników wizualnych oraz krótkich wykładów. Ćwiczenia realizowane są etapowo od wypracowania koncepcji i pierwszych prób manualnych po obróbkę cyfrową i dalsze komponowanie z użyciem programów graficznych. Projekty podlegają cotygodniowej, indywidualnej konsultacji pozwalającej studentowi na wyciąganie właściwych wniosków i wspierających samodzielne podejmowanie decyzji projektowych. Ostatnim etapem pracy jest zrealizowanie planszy zaliczeniowej i dostarczenie jej w formie elektronicznej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń są:
- obecność na zajęciach
- realizacja ćwiczeń i tematów semestralnych oraz dostarczenie ich w formie elektronicznej.
- aktywny udział w konsultacjach i korektach
1. Frutiger Adrian, Człowiek i jego znaki, Wydawnictwo d2d.pl, Warszawa 2010
2. Dabner David, Szkoła projektowania graficznego, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2019
3. Mrowczyk Jacek, Warda Michał, Projektowanie Graficzne w Polsce, Karakter, Kraków 2010
4. Kimberly Elam, Geometria w projektowaniu. Studia z proporcji i kompozycji, Wydawnictwo d2d, Kraków 2019
5. Rudolf Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka, Wydawnictwo d2d, Kraków 2013
6. Johannes Itten, Sztuka barwy, Wydawnictw d2d, Kraków 2015
1. Bruno Munari, Dizajn i sztuka, Wydawnictwo d2d, Kraków 2010
2. Hans Rudolf Bosshard, Reguła i intuicja. O rozwadze i spontaniczności projektowania, Wydawnictwo d2d, Kraków 2017
www.grafmag.pl
www.zebza.pl
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 23-04-2022 23:04)