SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing sztuki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing sztuki
Kod przedmiotu 04.9-WA-AWP-MARK-W-S14_pNadGen5TC8C
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Wojciech Kozłowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem rynku sztuki w Polsce i na świecie oraz uświadomienie jego roli, ograniczeń i działania. Przedstawienie możliwych strategii sprzedaży obiektów i umiejętności. Ukazanie kształtu współczesnej sztuki na obszarze wszystkich jej dyscyplin w kontekście rynkowym. 

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Pojęcie świata sztuki w relacji do rynku sztuki; podstawowe problemy marketingu; pojęcie marki; galeria jako miejsce kontaktu i sprzedaży; indywidualność artysty jako wyznacznik wartości; przemiany sztuki na przełomie XX i XXI w.; Domy aukcyjne i targi sztuki jako przestrzenie wymiany towarowo-pieniężnej; rola Internetu w handlu sztuką; podstawowe kwestie prawne związane z zawodem artysty.

Metody kształcenia

Metoda podająco - systematyzująca – wykład połączony z prezentacjami wizualnymi.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Test końcowy z zakresu wykładów i lektur.

Literatura podstawowa

  1. Sarah Thornton, 7 dni w świecie sztuki, Warszawa 2011
  2. red. Agnieszka Pindera, Praktyczny poradnik dla artystów, Toruń 2012
  3. Krzysztof Masiewicz, Piotr Bazylko, Poradnik kolekcjonera sztuki najnowszej, Warszawa, 2008
  4. Inicjatywy i galerie artystów, red. Agnieszka Pindera, Anna Ptak, Wiktoria Szczupacka, Toruń 2014
  5. www.artprice.com
  6. www.artinfo.com
  7. www.artfacts.net
  8. www.obieg.pl
  9. www.e-flux.com                                                                                                                                                                                                                                         (lektury dostępne u wykładowcy)

Literatura uzupełniająca

  1. Philip Kotler, Marketing, Warszawa 2005
  2. Maria Korzeniowska-Marciniak, Międzynarodowy rynek dzieł sztuki, Kraków 2001
  3. Magnus Resch, Management of Art Galleries, Ostfildern 2014
  4. oprac. zbiorowe Czarna Księga Polskich Artystów, Warszawa 2015

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Kozłowski (ostatnia modyfikacja: 10-05-2022 19:53)