SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-SWP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie języka angielskiego na poziomie B2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb dalszego kształcenia oraz wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Testy poziomowe B1/B2 obejmujące umiejętności czytania, pisania i słuchania w języku angielskim.
  2. Semi-Analysis-opisywanie slynnych dziel sztuki. Wizyta w Galerrii.
  3. Breaking the silence - słuchanie tekstu i opisywanie przedstawionych zdjęć - praca w parach.
  4. Instalacje jako rodzaj sztuki. Słuchanie tekstu dotyczącego istoty instalacji jako sztuki. Dyskusja w grupach i na forum. Opracowywanie własnych instalacji jako auto-prezentacja. Self portarait w języku angielskim.
  5. Two languages good-three languages even better - dyskusja dotycząca zalet uczenia się języków obcych.
  6. Lost in Translation. Praca z tekstem. Używanie przymiotników do opisywania sztuki i literatury. Opisywanie dzieł sztuki, dzieł literackich itp., w języku angielskim.
  7. A writer's life-G.P.Taylor. Czytanie tekstu, dyskusja dotycząca ulubionego gatunku literackiego.
  8. Dyskusja w grupie i parach-dlaczego uczymy się języków obcych? Are we motivated enough to learn a foreign language?
  9. Kolory w życiu. Dyskusja w parach lub grupach na temat funkcji kolorów w sztuce, dekoracji wnętrz, handlu, reklamie itp. Praca pisemna - wypowiedź pisemna na temat wpływu kolorów i jego stopnia w naszym życiu.
  10. Crime and Punishment. Słownictwo związane z przestępstwami kryminalnymi. Dyskusje w parach i grupie.
  11. Testy gramatyczne-przekrojowa powtorka zagadnien gramatycznych.
  12. Testy poziomowe sprawdzające postępy studenta w uzyskaniu poziomu B2.
  13. Freelancing - wady i zalety pracy artysty jako freelancer. Dyskusja w grupach lub parach.
  14. When a tattoo becomes taboo - praca z tekstem. Dyskusja. Studenci układają pytania w parach dla innych studentów.
  15. Prezentacje indywidualne z użyciem PowerPoint.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego. Korzystanie z wybranej literatury, czytanie i interpretacja tekstów, praca w grupach i parach. Korzystanie ze źródeł internetowych i tłumaczenie tekstów. Teoretyczne i praktyczne zasady gramatyki na poziomie B1 i B2. Dyskusje na podane przez prowadzącego tematy lub tematy zaproponowane przez studentów. Ćwiczenie dialogów sytuacyjnych w parach. Przygotowywanie indywidualnych prezentacji w Power-Point lub Prezzie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja - testy sprawności językowych, testy gramatyczne na poziomie B1/B2, prezentacje indywidualne, referaty, udział w zajęciach. Uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli U-19.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden, C. 2008, New English File-intermediate, Oxford University Press
  2. Davis, P. and Falla, T. 2008 FCE result, University Press, Oxford
  3. Hughes, D and Lawlor, P.2007, ESOL EXEMPLARS,DfES publications, Nottingham
  4. O'Connel Sue1993 Focus on Advanced English CAE, Liongman
  5. English File Advanced Student's Book, Oxenden, C, 2008, New University Press.Oxford
  6. Norris.Roy, Ready for First.Macmillan
  7. English File Advanced-teacher's book,Oxenden,C. 2008,New University Press, Oxford
  8. Advanced Language Practice,Vince M.2003Macmillan Publishers Limited.Oxford

 

Literatura uzupełniająca

  1. Sion, C., 2001, Creating conversation in class, First Person Publishing Teaching Proffesional, London
  2. Cotton, D. and Falvey, D., 2000, Market Leader - Intermediate Business
  3. Norris.Roy, Ready for First.Macmillan

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 03-04-2022 16:39)