SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metody promocji projektów artystycznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metody promocji projektów artystycznych
Kod przedmiotu 03.9-WA-EASPD-MPPA-Ć-S14_pNadGenT9G66
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Wojciech Kozłowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student w ramach przedmiotu powinien zdobyć umiejętność sformułowania i prowadzenia projektu w szerokim znaczeniu tego pojęcia. Mogą to być projekty indywidualne, ale również zbiorowe, w ramach inicjatyw społecznych a także instytucji.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Projekty artystyczne wymagają promocji i fachowego prowadzenia. W ramach zajęć studenci zapoznają się z zasadami prowadzenia projektów, ich rodzajami, sposobem funkcjonowania instytucji, organizacji pozarządowych (stowarzyszeń i fundacji), ramami prawnymi ich działalności.

Metody kształcenia

Lektury, praca wspólna, ćwiczenia pisemne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uczestnictwo w budowaniu projektu zbiorowego, pisemny projekt indywidualny wydarzenia artystycznego.

Literatura podstawowa

  1. Ustawa o organizowaniu i prowadzenie dzialalności kulturalnej z dnia 25.10.1991 z późniejszymi zmianami
  2. Sponsoring w kulturze, red. red. Agata Podczaska i Kamila Kujawska-Krakowiak, Warszawa 2007
  3. Zarządzanie w instytucjach kultury, red. Łukasz Wróblewski, Warszawa 2014
  4. Stanley L. Portny, Zarządzanie projektami dla bystrzaków, Gliwice 2013
  5. Inicjatywy i galerie artystów, red. Agnieszka Pindera, Anna Ptak, Wiktoria Szczupacka Toruń 2014                                                                                                              (lektury dostępne u wykładowcy)

Literatura uzupełniająca

  1. Markus Miessen, Koszmar partycypacji, Warszawa 2013
  2. Gerald Matt, Muzeum jako przedsiębiorstwo, Warszawa 2006
  3. Piotr Piotrowski, Muzeum krytyczne, Poznań, 2011

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-05-2022 12:04)