SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztaty - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztaty
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMP-War-Ć-S12_pNadGenSN67U
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Pernal
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

[1] Zapoznanie studenta ze wszystkimi aspektami pracy zespołowej nad dziełem muzycznym od momentu wyboru repertuaru, przez pracę nad jego przygotowaniem po wszystkie elementy publicznego wykonania dzieła muzycznego. [2] Nabywanie umiejętności współpracy w zespole. [3] Zapoznanie się z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z kierunkiem studiów. [4] Rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez udział studentów w procesie aranżacji materiału muzycznego. [5] Pomoc studentom w zakresie opanowania i opracowania (aranżacji) materiału w kontekście przygotowania recitalu dyplomowego. [6] Stworzenie studentom możliwości realizowania własnych prac twórczych (kompozycji i aranżacji).

Wymagania wstępne

Zaliczony przedmiot w IV semestrze studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa lub na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej.

Zakres tematyczny

Wybór repertuaru dostosowywany do liczebności, instrumentarium i zaawansowania wykonawczego poszczególnych uczestników. 

  1. Rozwijanie możliwości twórczych i interpretacyjnych na bazie autorskich kompozycji, aranżacji lub opracowań standardów muzyki jazzowej lub popularnej. 
  2. Analiza warstwy rytmicznej, harmonicznej, ogólnego charakteru i tempa opracowywanych utworów oraz zapis tychże informacji;
  3. Opracowanie materiału muzycznego pod względem formalnym, rytmicznym, dynamicznym, harmoniczno – melodycznym oraz w zakresie instrumentacji;
  4. Techniczny aspekt wykonania publicznego – optymalne ustawienie na scenie, nagłośnienie i kolejność działań podczas próby nagłośnienia, ruch sceniczny, a także zagadnienia związane z mediami towarzyszącymi wykonaniu instrumentalnemu (oświetlenie, projekcje video);

Metody kształcenia

  1. Ćwiczenia w grupie z wykładowcą;
  2. Ćwiczenia samodzielne;
  3. Dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na podstawie występu publicznego na koniec semestru i oceny pracy studenta w semestrze.

Literatura podstawowa

Literaturę stanowią wybrane standardy muzyki jazzowej, kompozycje oraz autorskie opracowania prowadzącego, ewentualnie prace studentów.

  1. The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988. 
  2. Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.
  3. Dobbins Bill, Jazz Arranging And Composing. A Linear Approach, Advance Music 1996. 
  4. Silver Horace, The Art Of Jazz Combo Playing, Composing And Arranging, Hal Leonard Corporation, Milwaukee 2001.

 

Literatura uzupełniająca

  1. Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood, Rottenburg 1995.
  2. Garcia Russell, The Professional Arranger ComposerBook I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.
  3. Garcia Russell, The Professional Arranger ComposerBook II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.
  4. Sebesky Don, The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Corporation, New York 1975.

Uwagi

Przedmiot może być prowadzony wspólnie dla kierunków EASM i JiME. Integralną częścią realizacji założeń metodycznych jest publiczna prezentacja w formie koncertu przygotowanego pod opieką prowadzącego zajęcia.


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 01-04-2022 11:39)