SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Emisja głosu PO - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Emisja głosu PO
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMP-EGDZ-Ć-S14_pNadGenLU4I3
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Kontynuacja pracy nad poprawną emisją w śpiewie i mowie. Wypracowanie odpowiedniej postawy, prawidłowego ułożenia narządu głosowego i narządów mowy w czasie fonacji. Praca nad oddechem podczas fonacji. Wypracowanie apoggio.

 

 

Wymagania wstępne

Zaliczenie z przedmiotów „Podstawy emisji głosu” i „Anatomia, fizjologia i patologia głosu".

Zakres tematyczny

1. Praca nad wypracowaniem prawidłowych odruchów emisyjnych w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.

2. Ćwiczenia emisyjne w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.

3. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru następujących utworów (minimum): a) G. Concone, Ćwiczenia na głos z fortepianem op.9 / N. Vaccai, Praktyczna metoda włoskiego śpiewu – 2 ćwiczenia, b) jeden utwór dowolny (aria, pieśń), c) pięć utworów z repertuaru dziecięcego.

 

Metody kształcenia

Ćwiczenia, pokaz, praca z książką.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego.

Literatura podstawowa

  1. Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
  2. Concone G., Ćwiczenia na głos z fortepianem op.9, Kraków 1974
  3. Vaccai N., Praktyczna metoda włoskiego śpiewu, Kraków 1986
  4. Noskowski Z., Śpiewnik dla dzieci „Cztery pory roku”, Kraków 1976
  5. Pfeiffer I., Przedszkolaki śpiewają, Kraków 1983

Literatura uzupełniająca

  1. Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
  2. Łastik A., Poznaj swój głos, Warszawa 2002
  3. Martienssen-Lohmann F., Kształcenie głosu śpiewaka, Kraków 1953
  4. Bregy E., Elementy techniki wokalnej, Warszawa 1974
  5. Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży, Warszawa 1997
  6. Gałęska-Tritt J., Kształcenie głosu dziecka w śpiewie zespołowym, Warszawa 1985

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska (ostatnia modyfikacja: 09-04-2022 19:57)