SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-EASMP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Laboratorium - work presentation - prezentacja swoich ulubionych prac w języku angielskim. Dyskusja w grupie, pytania, uwagi.
  2. Plagiat w muzyce - sztuka czy łamanie prawa? Praca z tekstem pochodzącym z czasopisma the Guardian. Definicja Plagiatu w muzyce, rozne aspekty plagiatu, przyklady i dyskusje w grupach.
  3. Piece of Music Analysis - Analiza przedstawionych na zajęciach słynnych utworow według kryteriów: Studenci wybierają jeden przykład dzieła muzycznego - dyskusja na forum.
  4. What makes a good translation? the main criteria that need to be fulfilled to make a professionally well written translation.
  5. Lost in Translation-Czytanie i dyskusja dotyczaca trudnosci z jakimi zmaga sie tlumacz.
  6. What are the different types of interpreting? Advantages and disadvantages of each type of interpreting. Discussion
  7. Lost in Translation-First lines quiz.
  8. Multitasking-dyskusja w oparciu o artykulłdotyczący wielozadaniowsci.
  9. Advantages and disadvantages of the internet.
  10. Whose language is it? dyskusja dotyczaca artykulu na temat wykorzystywania jezyka angielskiego w skali swiatowej.
  11. My favourite fantasy book. Dyskusja w parach. Slownictwo. Wykorzystanie nowych slow i wyrazen w zdaniach.
  12. Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
  13. Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogloszeń dotyczących pracy. Glowne kryteria ktore nalezy spelnic ubiegajac sie o prace. Slownictwo i wyrazenia dotyczace szukania zatrudnienia.Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
  14. Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie  CV.
  15. Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
  16. Fashion - dangers of fashion in the past and nowadays - dyskusje na temat mody, jej trendów i zagrożeń dla zdrowia. Dyskusja.
  17. Ćwiczenia gramatyczne. Powtórzenie materiału gramatycznego w oparciu o testy z podręcznika Ready For First.
  18. Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation to learn a foreign language? Do we need to learn grammar when learning English? Why?/why not?
  19. Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący ich kierunku lub dotyczacy interesujacych ich tematow.. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie i tłumaczenie wybranych tekstow, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - listening,speaking, reading, writing.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami ESUO7

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J.Spotlight on FCEHeinle. 2009.
  5. Norris,Roy. Ready For First. Macmillan.
  6. Latham-Koenig Christina. English File.Intermediate Student's Book. Studenci na poczatku semestru otrzymuja materialy do skserowania we wlasnym zakresie z ktorych korzystaja na zajeciach oraz w ramach pracy indywidualnej.

Literatura uzupełniająca

Wybrane przez wykladowce lub studentow materialy online.

Uwagi

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 03-04-2022 17:31)