Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami realizowania badań pedagogicznych oraz etapami realizacji badań pedagogicznych.
Kształcenie umiejętności prowadzenia badań własnych i analizowania ich wyników.
Opracowanie pozyskanych wyników badań własnych.
Wymagania wstępne
Podstawy wiedzy z pedagogiki ogólnej, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności. Opracowana cześć teoretyczna i założenia metodologiczne badań własnych w ramach pracy magisterskiej.
Zakres tematyczny
Cele i zadania poszukiwań empirycznych.
Procedura poznawania w toku eksploracji.
Zastosowanie przyjętych metod, technik i narzędzi badawczych.
Etapy badań pedagogicznych
Badania ilościowe a jakościowe
Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
Analiza wyników badan własnych.
Uogólnianie danych ilościowych i jakościowych
Interpretacja pozyskiwanych danych empirycznych
Metody kształcenia
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody analizy statystycznej.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia seminarium jest: obecność na zajęciach i aktywność studentów (nieobecności należy odrobić w formie wskazanej przez prowadzącego), zrealizowanie projektu badawczego, przeprowadzenie analizy i interpretacji wyników badań własnych.
Literatura podstawowa
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;
Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;
Literatura uzupełniająca
Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;
Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 21:40)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.