SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium III
Kod przedmiotu 05.0-WP-PPiWM-Sem3
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 9
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

  1. Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami realizowania badań pedagogicznych oraz etapami realizacji badań pedagogicznych.
  2. Kształcenie umiejętności prowadzenia badań własnych i analizowania ich wyników. 
  3. Opracowanie pozyskanych wyników badań własnych.

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy z pedagogiki ogólnej, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności. Opracowana cześć teoretyczna i założenia metodologiczne badań własnych w ramach pracy magisterskiej.

Zakres tematyczny

  1. Cele i zadania poszukiwań empirycznych.
  2. Procedura poznawania w toku eksploracji.
  3. Zastosowanie przyjętych metod, technik i narzędzi badawczych.
  4. Etapy badań pedagogicznych
  5. Badania ilościowe a jakościowe
  6. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
  7. Analiza wyników badan własnych.
  8. Uogólnianie danych ilościowych i jakościowych
  9. Interpretacja pozyskiwanych danych empirycznych

Metody kształcenia

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody analizy statystycznej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia seminarium jest: obecność na zajęciach i aktywność studentów (nieobecności należy odrobić w formie wskazanej przez prowadzącego), zrealizowanie projektu badawczego, przeprowadzenie analizy i interpretacji wyników badań własnych.

Literatura podstawowa

  1. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;
  2. Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;
  3. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;

Literatura uzupełniająca

  1. Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;
  2. Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 21:40)