SylabUZ
Course name | Psychology of emotions and motivation |
Course ID | 14.4-WP-PPiWM-PEiM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Wykłady będą poruszać tematykę głównych orientacji teoretycznych w zakresie emocji i motywacji oraz doniesienia z badań. Wzbogacenie wiedzy w zakresie psychologii emocji i motywacji pozwoli na umiejętne rozpoznawanie motywów oraz stanów emocjonalnych przyczyniających się do wyboru kierunku działań własnych i cudzych. |
Numer Spotkania: |
Tematyka spotkania: |
1. |
BLOK I: EMOCJE
Wykład 1. WPROWADZENIE W TEMATYKĘ EMOCJI – po co nam emocje? v Przedstawienie wymagań i warunków zaliczenia przedmiotu v Problematyka, przedmiot i cele psychologii emocji i motywacji v Pojęcie emocji – formalna definicja
|
2. |
Wykład 2. WYRÓŻNIENIE EMOCJI PODSTAWOWYCH I POCHODNYCH v Uniwersalność ekspresji emocji podstawowych – porównania międzykulturowe v Zmiany mimiczne i pantomimiczne charakterystyczne dla poszczególnych emocji v Pojęcie inteligencji emocjonalnej v Pomiar inteligencji emocjonalnej
|
3. |
Wykład 3. POWSTAWANIE EMOCJI: INTERAKCJA MECHANIZMÓW BIOLOGICZNYCH, PSYCHOLOGICZNYCH I SPOŁECZNYCH – skąd się biorą emocje? v Świadome i nieświadome przetwarzanie emocji v Podświadomość i jej zdolności adaptacyjne v Emocje a uwaga v Mózgowe podłoże emocji v Lateralizacja emocji v Autonomiczny układ nerwowy a emocje v Hormony a emocje
|
4. |
Wykłady 4. ILE KONTROLI MAMY NAD WŁASNYMI EMOCJAMI? v Regulacja przebiegu emocji v Związek emocji z pamięcią v Regulacja nastroju v Wykrywanie kłamstw – kontrolowanie emocji w celu zafałszowania prawdy v Jak odróżnić emocje spontaniczne od udawanych?
|
5. |
Wykład 5. EMOCJE A TEMPERAMENT v Emocja, nastrój, zaburzenia afektywne, osobowość emocjonalna – próba odróżnienia emocji od innych procesów psychicznych v Dyspozycje emocjonalne, syndromy osobowości związane z funkcjonowaniem emocjonalnym
|
6. |
BLOK II: MOTYWACJE
Wykład 6. MOTYWACJA: co uruchamia nasze zachowania? v Formalna definicja motywacji v Typy motywacji v Afektywne mechanizmy motywacji v Samoregulacja i samokontrola
|
7. |
Wykład 7. POZNAWCZE MECHANIZMY MOTYWACJI v Poznawcza teoria uczenia się społecznego Rottera v Niezgodność poznawcza jako mechanizm motywacyjny v Teoria dysonansu poznawczego Festingera
|
8. |
Wykłady 8. CO ŁĄCZY MOTYWACJE: OSIĄGNIĘĆ, ŁAKNIENIE I SEX? v Atrybucyjny model motywacji osiągnięć v Motywacja zaspokajania głodu v Problem nadwagi, otyłości i zaburzeń odżywiania v Motywacja seksualna v Przyciąganie, namiętność i miłość a reprodukcja – psychologia miłości
|
- Prezentacja multimedialna
- Dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Test wiedzy obejmował będzie materiał realizowany w trakcie wykładu. Termin A to termin właściwy testu, termin B to termin poprawkowy. Studentowi przysługuje jedna możliwość poprawy. Test zawierał będzie 25 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru. Każda odpowiedź będzie warta 1 punkt (w sumie 25 punktów możliwych do uzyskania, próg zaliczenia: od 13 punktów).
Liczba punktów do zdobycia podczas zajęć: maksymalnie 25 punktów w semestrze. Minimalnie należy zdobyć 13 punktów, aby zaliczyć test.
Zasady przeliczenia punktów na ocenę:
|
Modified by dr Dagmara Gawron (last modification: 19-04-2022 17:18)