SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie 4 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie 4
Kod przedmiotu 05.6-WP-PSSM-SM4
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 10
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie z celami pracy naukowej, zasadami analizy, opisu i interpretowania wyników badań. Kształtowanie umiejętności pisania tekstu naukowego.

Wymagania wstępne

Napisanie części teoretycznej pracy. Przeprowadzenie badań oraz uporządkowanie materiału empirycznego. 

Zakres tematyczny

  1. Analiza, opis i interpretacja wyników badań własnych w kontekście przyjętych założeń teoretycznych.
  2. Opracowanie wskazówek dla praktyki pedagogicznej na podstawie wyników badań własnych.
  3. Zredagowanie ostatecznej wersji pracy.
  4. Sporządzenie bibliografii oraz aneksu w pracy magisterskiej. 
  5. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Metody kształcenia

Praca z tekstem. Ćwiczenia praktyczne. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zredagowanie ostatecznej wersji pracy magisterskiej. 

Literatura podstawowa

 

  1. Becker H.S., Warsztat pisarski badacza, Warszawa 2020.
  2. Palka S., Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej, Kraków 2018. 
  3. Rzeźnicka-Krupa J., Niepełnosprawność i świat społeczny, Kraków 2009. 
  4. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2009. 

 

Literatura uzupełniająca

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2009. 
  2. Filick U., Jakość w badanich jakościowych, Warszawa 2011. 
  3. Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Kraków 2006. 
  4. Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2022 11:41)