SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologie informacyjne |
Kod przedmiotu | 11.3-WP-PSP-TI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu informatyki / technologii informacyjnych – zakres szkoły średniej.
Podstawowe pojęcia z zakresu ICT; zastosowanie ICT w pracy pedagoga; budowa i zasada działania komputera oraz urządzeń peryferyjnych; bezpieczeństwo systemu operacyjnego i danych (kopia systemu operacyjnego, dyski sieciowe i synchronizacja danych oraz szyfrowanie); alternatywne systemy operacyjne; lokalna sieć komputerowa; konfiguracja połączenia proxy (UZ); aplikacje w chmurze: Dokumenty Google, Microsoft OneDrive oraz Dropbox ochrona danych osobowych i przestrzeganie zasad prawa autorskiego.
Edytor tekstu Microsoft Word lub LibreOffice Writer – formatowanie dokumentów zgodnie z wymogami; style i nagłówki oraz ich zastosowanie).
Arkusz kalkulacyjny – Microsoft Excel lub LibreOffice Calc; tworzenie i formatowanie arkuszy; funkcje i formuły; podstawowe obliczenia, automatyczny import danych zewnętrznych; sortowanie; analiza danych oraz ich wizualizacja.
Pliki multimedialne (grafika, dźwięk, film); oprogramowanie (rejestracja, edycja i konwersja plików).Projekt i wykonanie edukacyjnej witryny internetowej (CMS): osadzanie multimediów, hiperłącza i typy uprawnień; ankiety elektroniczne i testy, prezentacje multimedialne, galeria, mapy, kalendarze, Google Analytics.
Wykład konwersatoryjny, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, metoda projektu, do 30% zajęć może odbywać się zdalnie (korzystanie z multimedialnych kursów online: e-learning oraz blended learning).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Nabycie wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będzie weryfikowane z zastosowaniem testów z progami punktowymi (pytania zamknięte i otwarte). Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny prac (zadania praktyczne i projekty) – progi punktowe. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów – progi punktowe.
Oceny cząstkowe z laboratorium nie są zaokrąglane do liczb całkowitych lub posiadających część ułamkową o wartości pięć dziesiątych. Wartości pośrednie są wyznaczane zgodnie z założeniem: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0. Ocena z laboratoriów (końcowa) jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych i jest zaokrąglana zgodnie z zasadami matematyki do wartości przewidzianych w regulaminie studiów.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Platforma e-learningowa, kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny na stronie: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy. Lub w planie zajęć po wybraniu odpowiedniego Classroomu.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 11:35)