SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Trening interpersonalny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Trening interpersonalny
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSP-TrI
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Praca socjalna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Szumigraj
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zrozumienie mechanizmów determinujących zachowania własnych i innych osób, pogłębienie umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych, nabycie  umiejętności rozwiązywania konfliktów, zintegrowanie się z grupą studencką.

Wymagania wstępne

Podstawowe umiejętności interpersonalne

Zakres tematyczny

Rozwój kompetencji interpersonalnych -ja w relacji z samym sobą oraz z innymi ludźmi. Komunikacja werbalną i niewerbalna. Bariery w komunikacji i umiejętność ich omijania. Dynamika procesów grupowych- identyfikacja ról grupowych; jednostka w procesie grupowym; analiza własnego stylu komunikacji i zachowania w grupie; 
skuteczność w rozwiązywaniu konfliktów - umiejętność odbierania i wyrażania emocji; zasady konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w grupie. Aktywne słuchanie
 

Metody kształcenia

Dyskusja grupowa, warsztat grupowy

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Analiza wybranych tekstów źródłowych, co najmniej 90 % obecność na zajęciach, praca z grupą, projekt zaliczeniowy

Literatura podstawowa

Krzysztof Jedliński, Trening interpersonalny, WAB, 2008.
Zbigniew Zaborowski, Trening interpersonalny, Scholar, 1997.
 

Literatura uzupełniająca

Boynes C, Mowa ciała, 2008
McKay, jak ujarzmić emocje, 2008,
Gordon T, Wychowanie bez porażek, Warszawa 1994,
Haman, Docenić konflikt, 1997,

Distance learning during the COVID-19 pandemic: students’ communication and collaboration and the role of social media, Ewelina Zarzycka, Joanna Krasodomska, Anna Mazurczak-Mąka, Monika Turek-Radwan, Cogent Arts & Humanities, Volume 8, 2021 (dostepny online)

Każdorazowo polecana przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 00:25)