SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDD-JO- A
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Występuje w specjalnościach Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Logopedia, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka, Pomoc społeczna i socjoterapia, Resocjalizacja z terapią specjalistyczną
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
  • mgr Marzena Lachowicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego
 

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B2

Zakres tematyczny

Kurs  koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno - kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu pedagogiki oraz obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: wybrane zagadnienia dotyczące opieki i wychowania we współczesnym świecie, modele wychowawcze, rodzicielstwo, adopcja, kariera zawodowa i rodzina, zarządzanie konfliktem.

 

 

 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z konwersatorium: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2+  z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. 

Forma egzaminu: test leksykalno-gramatyczny, w zakres którego wchodzą następujące elementy: tekst, słuchanie, słownictwo realizowane w trakcie zajęć oraz wybrane zagadnienia gramatyczne.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Literatura podstawowa

  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File Advanced, Oxford University Press, 2015
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  • Treger A., Treger B., Special Pedagogy. Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiego słownictwa z zakresu pedagogiki specjalnej, Poltext, Warszawa 2018
  • Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
  • Cieślak M., English 3, repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, 2009
  • https://learnenglish.britishcouncil.org

Literatura uzupełniająca

  • Treger A., Treger B., Psychology Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiej terminologii psychologicznej, Poltext, Warszawa 2016
  • Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  • Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

Uwagi


 


Zmodyfikowane przez mgr Beata Burchardt (ostatnia modyfikacja: 14-04-2022 13:32)