SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Programy dotacyjne w kulturze - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Programy dotacyjne w kulturze
Kod przedmiotu 04.9-WP-PEDD-PDwK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z programami dotacyjnymi umożliwiającymi finansowanie projektów animacyjnych i przygotowanie do podejmowania samodzielnych starań o pozyskanie środków zewnętrznych na działania animacyjne.

Wymagania wstępne

Znajomość zasad planowania projektu.

Zakres tematyczny

Wykłady

  • Podstawowe informacje o źródłach finansowania i zasadach pozyskiwania środków finansowych na projekty w kulturze (słownik pojęć; typy projektów: miękkie, twarde; źródła finansowania i rodzaje grantodawców; typy grantobiorców).
  •  Zasady  i procedury pozyskiwania środków zewnętrznych na projekty w kulturze. 
  •  Fundusze europejskie jako źródło finansowania projektów w kulturze.
  •  Fundusze i programy rządowe  jako źródło finansowania projektów  w kulturze.
  •  Programy organizacji pozarządowych krajowych i zagranicznych
  • Procedury pozyskiwania dotacji na projekty w kulturze.
  • Zasady przygotowania wniosku o dofinansowanie.

Ćwiczenia

  • Wybrane fundusze i programy rządowe
  • Wybrane programy organizacji pozarządowych krajowych i zagranicznych
  • Analiza projektów zrealizowanych w ramach wybranych programów (dobrych praktyk).
  • Przygotowanie wniosku o dofinansowanie w wybranym programie.

Metody kształcenia

Wykład

  • wykład konwencjonalny i interaktywny, prezentacja; analiza przypadku, dyskusja.

Ćwiczenia

  • prezentacja, dyskusja, warsztat, praca w grupach, analiza przypadku; ćwiczenia praktyczne, konsultacje

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia

Ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen za: prezentację określonego programu dotacyjnego i/lub analizy przykładowego projektu zrealizowanego w ramach wybranego programu; przygotowanie wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z omawianych programów. Dozwolona jest jedna nieobecność na ćwiczeniach, każdą następną student zobowiązany jest odrobić na konsultacjach dla studentów.

Wykłady

Podstawą zaliczenia wykładów jest pozytywnie zaliczone kolokwium końcowe. Progi punktowe: 91-100% = 5,0; 85-90% = 4,5; 75-86% = 4,0; 68-74% = 3,5; 55-67% = 3,0; 0-54% = 2

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z oceny z wykładów i ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  • Chrzczonowicz M., Dotacja od administracji publicznej dla organizacji. Jak wypełnić formularz wniosku (mała dotacja, konkurs ofert), Warszawa 2019.
  • Gwizda M., Żółciński Sz. , Kosewska-Kwaśna M. , Fundusze UE 2014-2020. Nowa perspektywa -  nowe możliwości, Warszawa, 2014. 
  • Szymańska A. , Skuteczny wniosek,  czyli jak wydoić „unijną krowę”, Warszawa 2010.
  • Tkaczyński J. W., Świstak M. , Sztorc E. , Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.

 

Literatura uzupełniająca

  • Dadel M., O projekcie i wniosku, Warszawa 2010.
  • Projekty kulturalne – krok po kroku, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej 2004.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 05-04-2022 15:57)