SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji
Kod przedmiotu 14.9-WP-PEDD-PPŚF
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami  pozyskiwania  dotacji  z różnych źródeł na projekty edukacyjne oraz przygotowanie do dobrania programu dotacyjnego do planowanych działań edukacyjnych i poprawnego wypełnienia wniosku  o dofinansowanie.

 

 

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii społecznej

Zakres tematyczny

  • Zarządzanie projektami – podstawy teoretyczne
  • Karta projektu – określenie celu, etapów, odbiorców i budżetu, czasu realizacji
  • WBS – struktura podziału prac
  • Rola kierownika projektu
  • Przygotowanie harmonogramu bazowego
  • Ścieżka krytyczna i korelacje między zadaniami
  • Zarządzanie czasem projektu i sobą w czasie
  • Analiza interesariuszy
  • Opracowanie własnego projektu w oparciu o metodykę zarządzania projektami

Metody kształcenia

Wykład interaktywny, prezentacja, ćwiczenia praktyczne, 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest otrzymanie co najmniej połowy maksymalnej liczby punktów przyznawanej na podstawie aktywności podczas zajęć oraz z przygotowanego projketu. Łączna zdobyta liczba punktów jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą:0%-50% ocena niedostateczna 51%-60% ocena dostateczna 61%-70% ocena dostateczna plus 71%-80% ocena dobra 81%-90% ocena dobra plus 91% i więcej ocena bardzo dobra.

Wiedza i umiejętności studenta nieobecnego na zajęciach są weryfikowane podczas konsultacji nie później niż dwa tygodnie po powrocie na zajęcia. 

Literatura podstawowa

Chrzczonowicz M., Dotacja od administracji publicznej dla organizacji. Jak wypełnić formularz wniosku (mała dotacja, konkurs ofert), Warszawa 2019.

Dadel M., O projekcie i wniosku, Warszawa 2010.

Gwizda M., Żółciński Sz. , Kosewska-Kwaśna M. , Fundusze UE 2014-2020. Nowa perspektywa -  nowe możliwości, Warszawa, 2014. 

Szymańska A. , Skuteczny wniosek,  czyli jak wydoić „unijną krowę”, Warszawa 2010.

Tkaczyński J. W., Świstak M. , Sztorc E. , Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.

Zarządzanie projektem europejskim, Trocki M. red. , Warszawa 2015.

Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-04-2022 20:33)