SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy badań logopedycznych |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-PBL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodologią badań jakościowych i ilościowych które znajdują zastosowanie w logopedii, zapoznanie z instrumentami gromadzenia danych i ich analizą,
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metodologii badań społecznych
Podstawy badań logopedycznych
Charakterystyka badań jakościowych
Studium przypadku
Analiza konwersacyjna i analiza dyskursu
Badania etnograficzne, etnografia komunikacji
Fenomenologia w badaniach medycznych
Badanie eksperymentalne z udziałem jednego uczestnika
Badania kwestionariuszowe
Elementy analizy ilościowej
Trafność i rzetelność badań, zagadnienia etyki badań naukowych
Sprawozdanie z badań naukowych
pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia - Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte z aktywności w tracie zajęć (50%) oraz za przygotowanie projektu (50%).
Wykłady - Ocena z egzaminu. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ocena końcowa - Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%).
Studenci otrzymujący IOS (indywidualna organizacja studiów) zgodnie z regulaminem zobowiązani są uczestniczyć we wszystkich zajęciach.
Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, red. S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2015
Hammersley M., Atkinson P. (przełożył Dymczyk S.). Metody badań terenowych. Wydawnictwo Zysk i S-ka. Poznań 2000.
Urbaniak-Zając D., Piekarski J., (red.). Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Łódź 2001
Zmodyfikowane przez dr Grzegorz Hryniewicz (ostatnia modyfikacja: 29-04-2022 18:07)