SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Neurologopedia - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Neurologopedia
Kod przedmiotu 05.9-WO-PEDD-MPOW
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Logopedia
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grzegorz Hryniewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi założeniami neurologopedii.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu rozwoju mowy.

Zakres tematyczny

Podstawy neuroanatomii
Zagadnienia psychologiczne w neurologopedii
Wybrane zagadnienia psychiatryczne w neurologopedii
Problemy foniatryczne w zaburzeniach obwodowego narządu mowy
Problemy foniatryczne w ośrodkowych zaburzeniach mowy
Aspekty foniatryczne w zaburzeniach płynności mowy
Zaburzenia czytania i wpisania w neurologopedii
Zaburzenia głosu w praktyce neurologopedycznej
Wybrane zagadnienia z neurologii wieku rozwojowego w neurologopedii
 

Metody kształcenia

metody aktywizujące 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na ocenę końcową składają się wyniki osiągnięte z kolokwium (50%) oraz pracy pisemnej (50%).

Studenci otrzymujący IOS (indywidualna organizacja studiów) zgodnie z regulaminem zobowiązani są uczestniczyć we wszystkich zajęciach. 

Literatura podstawowa

Gałkowski T., Szeląg G., Jastrzębowska G. (red.), 2005, Podstawy neurologopedii, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.

Błasiak-Tytuła M., Siudak A. (red.). 2018, Neurologopedia. Neurobiologiczne podstawy wczesnej terapii zaburzeń rozwojowych. Tom I. Kraków. Wydawnictwo: WIR

Błasiak-Tytuła M., Orłowska-Popek Z., Siudak A.. (red.). 2018, Neurologopedia. Glottodydaktyka i logopedia z perspektywy neurobiologicznej. Tom II. Kraków. Wydawnictwo: WIR

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grzegorz Hryniewicz (ostatnia modyfikacja: 29-04-2022 15:05)