SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Śpiew |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-SPW-Ć-S14_pNadGenN9G6F |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Pogłębienie warsztatu, niezbędnego do wykonywania zawodu wokalisty jazzowego (estradowego). [2] Ukształtowanie osobowości wokalisty jazzowego (estradowego), który będzie umiał wykorzystywać nabytą w toku studiów wiedzę i doświadczenie do samodzielnej pracy twórczej. [3] Pogłębienie wiedzy dotyczącej literatury muzycznej związanej z kierunkiem studiów. [4] Tworzenie autorskiego repertuaru, pisanie własnych tekstów, samodzielne kreowanie aranżacji. [5] Rozwój wszechstronności wykonawczej. [6] Pogłębienie wiedzy teoretycznej i praktycznej o różnych stylach występujących w muzyce jazzowej i gatunkach pokrewnych.
Zaliczony semestr III.
[1] Analiza metod zapoznawania się z elementami utworu muzycznego (melodia, metrum, tempo, tonacja, harmonia, ogólny charakter utworu). [2] Prawidłowy, odpowiadający indywidualnym potrzebom studenta, wybór tonacji utworów. [3] Umiejętność sprecyzowania docelowej formy utworu oraz jej zapis. [4] Umiejętność wykorzystywania prawidłowej emisji głosu w repertuarze. [5] Wybór repertuaru odpowiadającego możliwościom wokalnym i ogólnemu poziomowi wiedzy muzycznej studenta. [6] Pogłębianie umiejętności współpracy z akompaniatorem bądź z zespołem akompaniującym (sekcją rytmiczną). [7] Praktyczne zastosowanie w improwizacji skal muzycznych opanowanych podczas studiów I stopnia. [8] Praca nad własnym repertuarem (pisanie tekstów i muzyki, aranżowanie utworów na większe i mniejsze składy z uwzględnieniem backing vocals). [9] Wybór i przygotowanie repertuaru, który zaprezentowany zostanie podczas recitalu dyplomowego.
Praca indywidualna z pedagogiem. Zajęcia połączone z prezentacją i praktycznymi ćwiczeniami dotyczącymi wybranych problemów wokalnych. Uczestnictwo w koncertach, konkursach, festiwalach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie w porozumieniu z wykładowcą repertuaru na recital dyplomowy i zaprezentowanie go publicznie.
1. The New Jazz Real Book – Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3), wyd. Sher Music Co., 1988.
2. The Real Vocal Book Vol.I, "High voice", wyd. Hal Leonard Corporation, (second edition) 2015.
3. The Real Vocal Book Vol.II, "Low voice", wyd. Hal Leonard Corporation, 2008.
4. "Starsi Panowie Dwaj", Piosenki Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory w opracowaniu Bogdana Hołowni, wyd. HoBo Records 2008.
5. "Andrzej Zaucha Song Book vol. I", opr. Janusz Szrom, wyd. Akademia Teatralna im A. Zelwerowicza w Warszawie, 2017.
6. "Elementy techniki wokalnej", Wiktor Bregy, Polskie Wydawnictwo Muzyczne 1974
7. "Mówię i śpiewam świadomie" , Bogumiła Tarasiewicz, Kraków 2006
8. "Uczymy się śpiewać", Halina Sobierajska, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1972
1. "SCAT! Vocal Improvisation Techniques", Bob Stoloff, Gerard & Sarzin Publishing Company, New York, 1988.
2. "Complete Vocal Technique", Cathrine Sadolin, Shout Publications, Copenhagen 2008
3. "Singing for the stars", Seth Riggs, Alfred Music, 1992
4. "Wielki Śpiewnik Agnieszki Osieckiej", Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 2009
5. "Poznaj swój głos", Aneta Łastik, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 06-04-2022 12:24)