SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wybrane zagadnienia z neurologii i psychiatrii |
Kod przedmiotu | 12.1-WP-PEDP-NEUR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia i terapia pedagogiczna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu neurologopedii.
Wiedza teoretyczna i praktyczna z zakresu logopedii.
1. Nieprawidłowości psychiczne występujące u ludzi zdrowych
2. Podstawowe pojęcia występujące w neurologii i psychiatrii
3. Zaburzenia czynności poznawczych
4. Schizofrenia
5. Choroby afektywne
6. Zaburzenia psychosomatyczne
7. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD)
8. Zaburzenia adaptacyjne i reakcja na ciężki stres
9. Zaburzenia psychiczne u dzieci
10. Zaburzenia psychiczne wieku podeszłego
11. Podstawy diagnostyki zaburzeń mowy w schorzeniach neurologicznych.
12. Ocena zaburzeń mowy u pacjenta dorosłego i dziecka – badanie podmiotowe i przedmiotowe pacjentów.
13. Prezentacja pacjentów z zaburzeniami mowy wieku rozwojowego: opóźnienie rozwoju mowy i języka, afazja, rozwojowa, całościowe zaburzenia rozwojowe ze spektrum autyzmu dyzartryczne zaburzenia mowy.
14. Choroby naczyniowe mózgu (udary): zator, zakrzep, krwotok śródmózgowy, krwotok podpajęczynówkowy – zasady diagnostyki różnicowej.
metoda przypadków, klasyczna metoda problemowa, wykład
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest o otrzymanie z kolokwium co najmniej połowy maksymalnej liczby punktów. Łączna zdobyta liczba punktów jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą: 0%-50% ocena niedostateczna; 51%-60% ocena dostateczna; 61%-70% ocena dostateczna plus;71%-80% ocena dobra;81%-90% ocena dobra plus;91% i więcej ocena bardzo dobra.
Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z ocen z kolokwium oraz studium przypadku
Wiedza i umiejętności studenta nieobecnego na zajęciach są weryfikowane podczas konsultacji nie później niż dwa tygodnie po powrocie na zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2022 06:55)