SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie szkoleń edukacyjnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie szkoleń edukacyjnych
Kod przedmiotu 05.9-WP-PEDP-SZE
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Logopedia i terapia pedagogiczna, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka, Poradnictwo i socjoterapia, Resocjalizacja z prewencją kryminalną, Resocjalizacja z przygotowaniem do pracy w służbach mundurowych
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przekazanie wiedzy na temat analizy i identyfikacji potrzeb szkoleniowych. Ukazanie specyfiki uczenia się osób dorosłych. Ukazanie podstawowych metod szkoleniowych. Ewaluacja procesu szkoleniowego.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu teoretycznych podstaw wychowania, środowisk edukacyjnych.

Zakres tematyczny

1. Kompetencje trenera

2. Proces uczenia się dorosłych 

3. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych 

4. Cele szkoleniowe

5. Metody szkoleniowe

6. Cykl Kolba

7. Metoda Wolta Disneya

8. Metoda 4 Mat

9. Lodołamacze

10. Ewaluacja procesu szkoleniowego 

11. Praca z trudnym słuchaczem 

 

Metody kształcenia

 1. Wykład

2. metoda projektowa 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady

Zaliczenie z wykładów: podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnej oceny wynikającej z przygotowania IiAPS, arkusza ewaluacyjnego oraz projektu cyklu szkoleniowego. Podstawą zaliczenia będzie średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z przygotowanej analizy potrzeb szkoleniowych, arkusza ewaluacyjnego i cyklu szkoleniowego.

Ocena końcowa

Ocena z wykładów jest oceną końcową.

Literatura podstawowa

  1. Boydell T., Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Wolters Kluwer, Kraków 2006 
  2. Filipowicz, G., Zarządzanie kompetencjami : perspektywa firmowa i osobista. - Wyd. 2 poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016
  3. Sidor-Rządkowska M., Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013
  4. Rae, Leslie : Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich. - Wyd. 2. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012

Literatura uzupełniająca

Każdorazowo podana przez prowadzącego.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2022 13:16)