SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rozwój mowy i języka |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PEDP-RMJ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia i terapia pedagogiczna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z normą rozwojową oraz warunkami prawidłowego rozwoju mowy i języka. Przygotowanie do projektowania działań wspomagających rozwój mowy dziecka.
Student posiada posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej.
Rozwój i kształtowanie mowy dziecka;
Analizowanie i ocenianie rozwoju kształtowania się mowy dziecka
Dyskusja, praca z książką, klasyczna metoda problemowa, projekt, metoda przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia:
Średnia arytmetyczna z ocen otrzymanych z aktywności oraz z pozytywnej oceny ze testu , przygotowanego studium przypadku oraz diagnozy
Sprawdzian/ test wg punktacji 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z pozytywnej oceny z ćwiczeń oraz pozytywnej oceny z egzaminu
Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć
Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie rozmowy
W przypadku Indywidualnej organizacji studiów - Student realizuje zajęcia zgodnie z Regulaminem Studiów
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-07-2022 08:56)