SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka - terapia pedagogiczna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka - terapia pedagogiczna
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDP- PRTP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Logopedia i terapia pedagogiczna
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 60 4 60 4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem praktyk pedagogicznych jest zapoznanie Studentów z organizacją i zasadami prowadzenia terapii pedagogicznej w placówkach oświatowych.

Wymagania wstępne

Student zna podstawowe pojęcia wykorzystywane w terapii  pedagogicznej, posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej oraz psychologii uczenia się. 

Zakres tematyczny

1. Zadania realizowane przez placówkę w zakresie udzielania terapii pedagogicznej 

2. Dokumenty szkolne zawierające wytyczne związane z terapią pedagogiczną 

3. Organizacja terapii pedagogicznej w placówce oświatowej

4. Metody wykorzystywane w terapii pedagogicznej przez nauczycieli - terapii pedagogicznej 

5. Szczególne warunki i zasady udzielania wsparcia dzieciom i młodzieży

6. Współpraca z rodzicami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 

 

 

Metody kształcenia

- obserwacja

- analiza dokumentów

- pogadanka

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny od opiekuna praktyk z ramienia instytucji oświatowej (80% oceny końcowej), przygotowanie przez studenta dziennika praktyk (20% oceny końcowej)

Literatura podstawowa

  1. ABC mówienia, czytania i pisania : umiem mówić, czytać i pisać : zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Cz. 1 / Justyna Łomża, Irmina Knapik. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  2. Ćwiczenia wyrównawcze dla uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania : ćwiczenia wyrównawcze klasa 1-4 / Marta Kuchnik. - Kraków : Wydawnictwo WiR, 2014
  3. Karty pracy : z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi : klasy 4-6 / Magdalena Hinz. - Wyd. I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020

Literatura uzupełniająca

  1. Ustawa o systemie oświaty 
  2. Rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2022 13:12)