SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do praktyki w instytucjach resocjalizacyjnych i oświatowych |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDP-WPRO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Występuje w specjalnościach | Resocjalizacja z prewencją kryminalną |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do odbycia praktyk zawodowych zarówno w instytucjach resocjalizacyjnych jak i oświatowych.
Student posiada ogólną wiedzę na temat zjawisk zachodzących w otaczającej go rzeczywistości społecznej
Charakterystyka instytucji oświatowych i resocjalizacynych w których należy odbyć praktykę
Warunki dobrej współprawcy z instytucjonalnym opiekunem praktyk
Zasady przygotowania dokumentacji niezbędnej do odbycia praktyki
Trening pisania konspektów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć w zależności od rodzaju instytucji i tematyki zajęć.
Zasady BHP podczas realizacji praktyki.
dyskusja i ćwiczenia praktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywne uczestniczenie w zajęciach oraz przygotowanie konspektów wybranych zajęć praktycznych
każdorazowo wskazywana przez prowadzącego zajęcia
1. Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Kraków 2011.
2. Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa 2005.
3. Ropski J., Dydaktyka szczegółowa edukacji dla bezpieczeństwa, Katowice 2013
każdorazowo wskazywana przez prowadzącego zajęcia
Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 10-04-2022 18:37)