SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do praktyki w instytucjach resocjalizacyjnych i oświatowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do praktyki w instytucjach resocjalizacyjnych i oświatowych
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDP-WPRO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Występuje w specjalnościach Resocjalizacja z prewencją kryminalną
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ernest Magda
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do odbycia praktyk zawodowych zarówno w instytucjach resocjalizacyjnych jak i oświatowych.

 

 

Wymagania wstępne

Student posiada ogólną wiedzę na temat zjawisk zachodzących w otaczającej go rzeczywistości społecznej

Zakres tematyczny

Charakterystyka instytucji oświatowych i resocjalizacynych w których należy odbyć praktykę

Warunki dobrej współprawcy z instytucjonalnym opiekunem praktyk

Zasady przygotowania dokumentacji niezbędnej do odbycia praktyki

Trening pisania konspektów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć w zależności od rodzaju instytucji i tematyki zajęć.

Zasady BHP podczas realizacji praktyki.

Metody kształcenia

dyskusja i ćwiczenia praktyczne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

aktywne uczestniczenie w zajęciach oraz przygotowanie konspektów wybranych zajęć praktycznych

Literatura podstawowa

każdorazowo wskazywana przez prowadzącego zajęcia

Literatura uzupełniająca

1. Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Kraków 2011.

2. Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa 2005.

3. Ropski J., Dydaktyka szczegółowa edukacji dla bezpieczeństwa, Katowice 2013

Uwagi

każdorazowo wskazywana przez prowadzącego zajęcia


Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 10-04-2022 18:37)