SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Czytanie partytur |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-CZP-Ć-S15_pNadGenKF25V |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie umiejętności czytania partytur oraz pracy z partyturą jako etapu przygotowawczego do pracy z zespołem.
Zaliczenie przedmiotu w 1. semestrze studiów.
Czytanie nut w kluczach z grup G, F i C. Transpozycja zapisanych partii instrumentalnych.
Notacja instrumentów dętych, smyczkowych, sekcji rytmiczno-harmonicznej i głosów wokalnych.
Łączenie odczytanych partii w grupy, analiza voicingu w grupach instrumentów oraz znaczenia poszczególnych głosów w przebiegu muzycznym.
Wykonanie odczytanych partii instrumentalnych na instrumencie klawiszowym.
Poszerzona analiza faktury i instrumentacji utworu, opanowanie umiejętności zdefiniowania elementów składowych aranżacji, łączenia głosów w grupy.
Definiowanie przebiegów harmonicznych oraz elementów składowych formy muzycznej.
Ocena aranżacji pod względem zawartych trudności wykonawczych, przygotowanie do pracy z zespołem.
Budowanie własnej interpretacji na podstawie odczytanej partytury oraz wiedzy z innych dziedzin muzyki – historii, literatury, instrumentacji. Umiejętność wykreowania wyobrażenia obrazu dźwiękowego utworu na podstawie zapisu muzycznego.
Indywidualna praca ze studentem, prezentacja i pokaz, ćwiczenia, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praca pisemna - przygotowanie wyciągu fortepianowego zadanego fragmentu partytury. Sprawdzian praktyczny - odczytanie a'vista i analiza zadanego fragmentu partytury.
Aranżacje standardów jazzowych oraz innych kompozycji na orkiestrę typu big band, np.:
FRECKLE FACE, Sammy Nestico
DEL SASSER, Sam Jones, ar. Jerzy Szymaniuk
SOLITUDE, Duke Ellington, ar. Bartosz Pernal
MOTEN SWING, Buster & Benny Moten, ar. Sammy Nestico
COMPUTER, Bob Mintzer
APRIL IN PARIS, Vernon Duke, ar. Bob Mintzer
THREE AND ONE, Thad Jones
KIDS ARE PRETTY PEOPLE, Thad Jones
Maria Schneider, wybór [z:] Maria Schneider Jazz Orchestra – Evanescence, Universal Edition, ed. Fred Sturm; edycja zawiera 9 parytur +CD
Institute of Music University of Zielona Góra Presents Big Band Series, vol. 1 – 8.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 18:59)